نگاه مدرسه‌سازی به سمت ساخت هنرستان معطوف شود
کد خبر: 4182582
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
وزیر آموزش و پرورش:

نگاه مدرسه‌سازی به سمت ساخت هنرستان معطوف شود

رضا مرادصحرایی گفت: فعالیت خیرین باید به سمت ساخت هنرستان سوق پیدا کند، چراکه با تحقق این هدف در راستای ریشه‌کنی معضل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی گام برداشته‌ایم.

رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از البرز، رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز، 27 آبان‌ماه در آیین افتتاح مدرسه خیری، مشارکتی زنده‌یاد فاطمه دمیرچی و زنده‌یاد حاج جعفر دمیرچی در کرج اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۵ مدرسه داریم که تک دانش‌آموزی هستند؛ همچنین ۲۴ هزار مدرسه در سراسر کشور فعالیت دارند که در آنها پنج تا ۱۰ نفر دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

وی میانگین تراکم دانش‌آموزی در مدارس کشور را 26 نفر اعلام کرد و گفت: البته در برخی مدارس بالای ۳۵ نفر تراکم داریم که باید با ساخت مدارس جدید در راستای کاهش جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس گام برداریم تا روند آموزش با مشکل مواجه نشود.

مرادصحرایی با تأکید بر اینکه خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب سرانه فضای آموزشی مدارس افزایش یافته است، افزود: درحال حاضر این سرانه برای هر نفر پنج متر و ۲۲ سانتی‌متر مربع است که نقطه مطلوب آن هشت متر مربع است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت خیرین در حوزه مدرسه‌سازی باید به سمت ساخت هنرستان سوق پیدا کند، چراکه با تحقق این هدف در راستای ریشه‌کنی معضل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی گام برداشته‌ایم.

800 مدرسه در کشور ساخته می‌شود

همچنین در ادامه مرادصحرایی با حضور در مراسم افتتاح دبستان زنده‌یاد حسن نیکنام شهرستان نظرآباد از توابع استان البرز با اشاره به اینکه نهضت مدرسه‌سازی از افتخارات دولت سیزدهم است که با حضور خیرین برکت گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از مدارس را خیرین ساختند. اگرچه دولت از خیرین مدرسه‌ساز عقب افتاده اما دولت تا پایان سال جاری با تکمیل ۸۰۰ مدرسه جدید این عقب‌ماندگی را جبران خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از خیرین و مسئولان البرز در امر مدرسه‌سازی یادآور شد: خیرین مدرسه‌ساز به کمک خیریه‌ها، نقش بسیار مهمی در رفع مشکل فضای آموزشی کشور دارند و بی‌شک اگر کمک‌های بدون چشم‌داشت آنان نبود همچنان بسیاری از مدارس هنوز هم چند نوبته بود و شاید هم در بعضی مناطق از کشور هیچ مدرسه‌ای ساخته نمی‌شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه مدرسه‌سازی «باقیات‌الصالحاتی» است که هم در این دنیا و هم در آخرت نتایج بزرگی برای افراد دارد، گفت: خیرین مدرسه‌ساز با ایثار مال خود در پیشرفت کودکان و نوجوانان ایرانی و ساخت ایران نوین در آینده سهم بسزایی داشته و دارند.

وی توضیح داد: آموزش زیربنای توسعه منابع انسانی و نیروی انسانی نیز زیربنای توسعه کشور است، به همین دلیل فراهم کردن زمینه فعالیت بدون دغدغه خیرین مدرسه‌ساز در این استان منجر به حرکت رو به توسعه خواهد شد.

صحرایی در ادامه با اشاره به وضعیت مدارس شهرستان نظرآباد بیان کرد: در جانمایی مدارس در این شهرستان باید دقت بیشتری شود و با توجه به صنعتی بودن این شهرستان نیاز است تا تعداد هنرستان‌ها در نظرآباد بیشتر شود تا بازار کار آن در سن پایین تقویت شود.

وی در پایان از همت خانواده مرحوم حسن نیکنام در امر مدرسه‌سازی قدردانی کرد و گفت: وصیت این خیر که توجه به اخلاق در کنار علم و فنون است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha