توفیق حفظ قرآن از برکت انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4182216
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
در اختتامیه دومین دوره طرح مجازی حفظ یک‌ساله قرآن مطرح شد

توفیق حفظ قرآن از برکت انقلاب اسلامی است

امام‌ جمعه کاشان با بیان اینکه توفیق حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از برکت انقلاب اسلامی است، گفت: هدف رهبر معظم انقلاب این است که موجی از معارف قرآن در خانواده‌ها ایجاد کند.

آیین اختتامیه دومین دوره مجازی طرح حفظ یک‌ساله مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، آیین اختتامیه دومین دوره مجازی طرح حفظ یک‌ساله قرآن کریم به همراه بزرگداشت مفسر بزرگ قرآن، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی از سوی مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان، شامگاه گذشته، 24 آبان‌ماه در سالن غیاث‌الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این آیین که با گرامیداشت یاد شهدای مظلوم غزه همراه بود، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان با بیان اینکه توفیق حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از برکت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: افق دید مقام معظم رهبری، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است.

وی ادامه داد: هدف رهبر معظم انقلاب این است تا در موج تهاجم شیطان که می‌خواهد به ترویج لاابالی‌گری بپردازد، جریان‌سازی و به عبارتی، موجی از معارف قرآن در خانواده‌ها ایجاد کند؛ بنابراین شهرستان کاشان هم به‌نوبه خود باید در این جریان‌سازی سهم داشته باشد.

امام‌ جمعه کاشان با بیان اینکه حفظ قرآن، اولین قدم در ایجاد این جریان‌سازی است، افزود: گام بعدی نیز طبق فرموده امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه که «مواظب باشید در عمل به قرآن، دیگران از شما سبقت نگیرند»، پیاده کردن آموخته‌ها و عمل به آنهاست. لازم است که برای حوادث غزه، فعالیت در فضای مجازی ضمن ساخت کلیپی با محتوا و درون‌مایه نهج‌البلاغه دوچندان شود.

وی با اظهار تأسف از موضع برخی از سران کشورهای مسلمان در حوادث غزه و تداوم روابط این کشورها با رژیم صهیونیستی گفت: ما وظیفه کلان دیگری نیز داریم و آن زمینه‌سازی برای ظهور است. در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری درباره وظیفه همگانی برای زمینه‌سازی ظهور پرسیدم که ایشان بیاناتی فرمود و یک راه را ترویج نهج‌البلاغه دانست.

مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)؛ مبتکر طرح مجازی حفظ یک‌ساله قرآن

حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده، مؤسس مؤسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین(ع) نیز در این آیین ضمن اشاره به نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و تأکیدات حضرت امیر(ع) به امام حسن(ع) و آغاز آموزش عالی‌ترین تعلیمات اعم از اخلاق، علوم روز و... برای فرزندش از طریق قرآن بیان کرد: در دوران کرونا طرح یک‌ساله حفظ قرآن به‌صورت مجازی در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کلید خورد و هم‌اکنون این مؤسسه مبتکر طرح حفظ یک‌ساله قرآن به‌صورت مجازی است.

وی با بیان این مطلب که طرح حفظ مجازی بسیار دشوار است، افزود: ابتدا افراد با تماس از شهرهای گوناگون اقدام به نام‌نویسی کردند. پس از گذراندن دوره آزمایشی و پذیرش داوطلبان واجد شرایط، طرح آغاز شد و به توفیق الهی، شش نفر حافظ کل قرآن شدند. تمام سعی ما این است که از ظرفیت دارالمؤمنین کاشان استفاده کنیم و امید داریم که بتوانیم با ساخت و ساز و دایر کردن مجتمع بین‌المللی نهج‌البلاغه در پایتخت نهج‌البلاغه، کار را ادامه دهیم.

یادآور می‌شود، در این آیین پس از نهج‌البلاغه‌خوانی حیدرعلی حسن‌زاده، حافظ ١٠ ساله کلام امیرالمؤمنین(ع)، از رضوان گودرزی، نازنین‌زهرا صیدی، آمنه صالحی، فاطمه رزبانیان، فاطمه‌زهرا عزیز سیدی و مرضیه عیادی‌پور، حافظان قرآن که از شهرهای کاشان، اهواز و ملایر در طرح حفظ مجازی یک‌ساله مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شرکت کرده بوند، با اهدای جوایزی تقدیر شد.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha