نقطه ضعف اساسی حافظان هدف‌گذاری نامناسب برای حفظ قرآن است
کد خبر: 4181898
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷

نقطه ضعف اساسی حافظان هدف‌گذاری نامناسب برای حفظ قرآن است

داور حفظ مسابقات قرآن گفت: طبق آزمون و خطاهایی که بر روی حافظان قرآن انجام دادیم، متوجه شدیم که اساسی‌ترین نقطه ضعف حافظان عدم برنامه‌ریزی صحیح و هدف‌گذاری مطلوب برای حفظ قرآن است.

سعیده الوان داور مسابقات قرآنسعیده الوان، داور حفظ مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: برای حفظ قرآن کریم از چندین سال قبل به دنبال روشی بودم که این روش ثابت و انگیزه همراهی برای حافظان قرآن باشد، چون اغلب افراد با انگیزه کوتاهی، حفظ قرآن را شروع می‌کردند و بعد از زمانی خسته می‌شدند و آن را رها می‌کردند. در طی سالیانی که حفظ قرآن تدریس می‌کردم، طبق آزمون و خطاهایی که بر روی حافظان قرآن انجام دادم، متوجه شدم که اساسی‌ترین نقطه ضعف حافظان عدم برنامه‌ریزی صحیح و هدف‌گذاری مطلوب برای حفظ قرآن است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در سال 1397 تصمیم گرفتم که دوره‌ای در خصوص هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی حافظان قرآن طراحی کنم که قبل از آن چنین دوره‌ای در سطح کشور و حتی کشورهای عربی هم وجود نداشته است. دوره‌ای که در این خصوص برای حافظان طراحی شد با جدیدترین و علمی‌ترین آموزه‌های روز دنیا در زمینه‌های برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری تلفیق شده بود که بسیار بر عملکرد حفظ حافظان تأثیرگذار بود.

نویسنده کتاب حفظ قرآن با عنوان «دفتر حفظ قرآن» افزود: همچنین فعالیت مجازی خود را از سال 1390 با وبلاگ‌نویسی آغاز کردیم و در چندین دوره نیز رتبه‌های اول، دوم و سوم کشوری را در تولید محتواهای مجازی در این خصوص کسب کرده‌ایم. همچنین مفتخر هستم که در سال 1400 در مسابقات دانشجویی سراسر کشور مقام اول را در تولید محتوای مجازی کسب کردم. 

این حافظ کل قرآن بیان کرد: با طراحی آن دوره تصمیم گرفتیم که وارد فضای اینستاگرام هم شویم و جزو اولین صفحاتی بودیم که اختصاصاً به حفظ قرآن کریم می‌پرداختیم. بعد از طراحی این دوره متوجه شدیم که تنها یک دوره آموزشی برای حفظ قرآن کافی نیست و باید همراه با این دوره یک کتاب آموزشی نیز طراحی و به چاپ برسانیم تا هر دو اینها مکمل یکدیگر باشند و عملکرد حافظان را بهبود بخشد. این کتاب آموزشی با عنوان «کتاب دفتر حفظ» در 6 نوبت به چاپ رسیده است که همراه با این کتاب، دو سی‌دی آموزشی با عناوین «هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و الزامات شخصی» و «مدیریت زمان» نیز به علاقه‌مندان تقدیم می‌شود. 

وی گفت: آموزه‌هایی که در این بسته آموزشی به مخاطبان آموزش داده می‌شود، ویژه حافظان قرآن است و در 4 ساعت اولیه انتشار این دوره 12 هزار پک آموزشی به فروش رسید و مورد استقبال حافظان بسیاری قرار گرفت. اما برای چاپ هفتم این کتاب تصمیم گرفتیم که در متد آموزشی تغییراتی ایجاد کنیم، زیرا با گذشت زمان متدهای برنامه‌ریزی و علمی روز جهان تغییر می‌کند. به همین دلیل برای چاپ هفتم آموزش‌های یادگیری و شناخت کارکردهای مغز و تمرکز هم به این دوره اضافه شده است.

الوان در پایان اظهار کرد: پک آموزشی که در چاپ هفتم ارائه می‌شود، تفاوت بسیاری با 6 چاپ قبلی دارد و محتوای مجزایی از چاپ‌های قبلی ارائه می‌شود. این پک آموزشی در دوماه آینده به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام
captcha