ضرورت تعامل دستگاه‌های فرهنگی برای تامین امنیت فرهنگی مرزنشینان
کد خبر: 4181812
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

ضرورت تعامل دستگاه‌های فرهنگی برای تامین امنیت فرهنگی مرزنشینان

مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تامین امنیت فرهنگی مرزنشینان مسئولیتی بزرگ روی دوش دستگاه‌های فرهنگی استان و مستلزم تعامل و همکاری دوسویه است.

جلسه شورای فرهنگی پارس آبادبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استانی و شهرستانی با بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی و همچنین برنامه‌ریزی برای گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب برگزار شد.

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این جلسات با اشاره به واقع شدن این دو شهرستان در منطقه مرزی بر ضرورت اجرای بیشتر برنامه‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی در این مناطق تاکید کرد و گفت: گوناگونی فرهنگ کشور‌های همسایه و تاثیر آن بر فرهنگ و الگو‌های زندگی مرزنشینان مسئله مهمی است که نباید بواسطه دور بودن مناطق مرزی از مراکز نادیده گرفته شود و تامین امنیت فرهنگی مرزنشینان مسئولیتی بزرگ روی دوش دستگاه‌های فرهنگی استان است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی عشایر بیله‌سوار، تجلیل از کتابداران و کتابخوان‌های برتر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تکریم از نویسندگان کتاب و رونمایی از کتاب و آثار نویسندگان از جمله برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار دانست و عضویت رایگان در کتابخانه‌ها و بخشودگی جرایم دیرکرد کتب امانتی را از برنامه‌های شاخص هفته کتاب عنوان کرد.

رضاقلیزاده بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: همکاری و تعامل دوسویه دستگاه‌های فرهنگی با بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌ها ضمن تحقق اهداف، به تولید آثار فرهنگی ارزشمند و گرانبها منجر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha