زندانیان با حفظ قرآن مشمول عفو و تخفیف می‌شوند
کد خبر: 4181683
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

زندانیان با حفظ قرآن مشمول عفو و تخفیف می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: زندانیانی که به حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در زندان‌ها اقدام می‌کنند مشمول عفو، مرخصی و تخفیف مجازات می‌شوند.

بابک محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب تبریز

بابک محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز، با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: زندانیانی که به حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در زندان‌ها اقدام می‌کنند مشمول عفو، مرخصی و تخفیف مجازات می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صرف نگهداری محکومین در زندان‌ها مدنظر قوه‌ قضائیه نیست، اظهار کرد: هدف اصلی از زندانی کردن افراد، بازسازگاری اجتماعی زندانیان بوده و در این خصوص باید فضای امنی برای زندانیان فراهم شود تا بتوانند به جامعه بازگردند.

علیلو بیان کرد: در این راستا ما برنامه‌های مختلف فرهنگی و پرورشی و آموزشی داخل زندان‌های استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌کنیم از جمله‌ این برنامه‌ها می‌توان به بحث قرائت و درک مفاهیم و حفظ قرآن و نهج‌البلاغه اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز مطرح کرد: هر مددجویی که در زندان بتواند در این راستا فعالیت کند و در آزمون‌ها موفق شود متناسب با نوع و حجم فعالیت فرهنگی آنها امتیاز می‌دهیم که از جمله این امتیازها، استفاده از مرخصی خارج از زندان، بحث برخورداری از آزادی با پابند الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا تا حدودی موفق عمل کرده‌ایم و تعداد قابل توجهی از زندانیان در دوره‌ تحمل محکومیت خود توانسته‌اند چندین جزء و یا حتی تمام قرآن را حفظ کنند که این سبب شده علاوه بر بهره‌برداری از امتیازات قانونی سبب تقویت بعد روانی فرد زندانی نیز شده است.

علیلو گفت: اجرای این طرح‌ها نتایج و ثمرات ارزشمند داشته است به‌طوری‌که حتی مجریان و متولیان این طرح نیز در ابتدا تصور چنین تأثیرگذاری را برای زندانیان و خانواده‌هایشان نداشتند.

انتهای پیام
captcha