فعالیت‌های اقتصادی متعارف در جوار بقاع متبرکه درنظر گرفته شود
کد خبر: 4181591
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

فعالیت‌های اقتصادی متعارف در جوار بقاع متبرکه درنظر گرفته شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه توسعه اقتصادی یکی از نیازهای اساسی جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه است گفت: بدین منظور لازم است در کنار بقاع متبرکه فعالیت‌های اقتصادی متعارف راه‌اندازی شود.

حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل این اداره امروز، 22 آبان در بازدید از معاونت بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه با بیان اینکه وقف بازوی اقتصادی دین است، گفت: باید تلاش کنیم با بررسی موقوفات موجود، موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری همراه با مطالعات دقیق بروی موقوفات تأثیر بسزایی بر افزایش بهره‌وری موقوفات خواهد داشت، اظهار کرد: به منظور دستیابی به بهره‌وری بیشتر در موقوفات باید با اولویت قرار دادن تکمیل پروژه‌های در دست اقدام، پروژه‌های جدیدی در این بخش تعریف شود.

علیزاده با اشاره به لزوم توسعه فعالیتهای عمرانی در بقاع متبرکه متذکر شد: در بقاع متبرکه نیز باید فعالیتهای توسعه بقاع متبرکه بر اساس طرح جامع تهیه شده پیش برود که در این راستا توسعه اقتصادی یکی از نیازهای اساسی جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه است که بر این اساس در کنار بقاع متبرکه فعالیتهای اقتصادی متعارف راه‌اندازی شود.

به گفته وی؛ با عنایت به ماهیت مذهبی امامزادگان و توسعه فعالیتهای اجتماعی امامزادگان در سنوات اخیر، این قبیل فعالیت‌ها بیشتر از اینکه جنبه درآمدزایی برای بقعه متبرکه را داشته باشد، به دنبال اشتغالزایی و درآمدزایی برای شاغلین در این حوزه است.

انتهای پیام
captcha