افزایش اعتماد عمومی در نهادینه کردن فرهنگ وقف موثر است
کد خبر: 4181289
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

افزایش اعتماد عمومی در نهادینه کردن فرهنگ وقف موثر است

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ماهیت وقف امری مردمی است لذا باید تلاش کنیم اعتماد عمومی به این نهاد پرافتخار و اثرگذار افزایش یابد.

حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجتالاسلام ستار علیزاده، مدیرکل این اداره، عصر روز گذشته، 20 آبان در کارگروه اجرایی امور امنا و متولیان موقوفات با بیان اینکه امنای موقوفات بازوان کمکی ادارات اوقاف و امورخیریه شهرستانها هستند گفت: این امنا با تدبیر ریاست سازمان و با بهره گیری از ظرفیتهای قانونی بکار گرفته میشوند.

وی افزود: از آنجایی که ماهیت وقف مردمی است لذا باید تلاش کنیم اعتماد عمومی به این نهاد اثرگذار افزایش یابد که در این راستا افزایش اعتماد عمومی در نهادینه کردن فرهنگ وقف و سوق دادن خیرین و متمولین بسوی وقفهای جدید براساس نیازهای روز جامعه بسیار تاثیرگذار است.

حجت الاسلام علیزاده با تأکید بر اینکه بهترین راه بدست آوردن این اعتماد عمومی افزایش شفافیت در عملکرد مالی است اظهار کرد: هرچه میزان شفافیت در عملکرد ما بیشتر شود، میزان اعتماد ملی نیز در این حوزه افزایش مییابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان متذکر شد: واگذاری مدیریت موقوفات بر اساس قانون به مردم و به عبارتی مردمیسازی مدیریت موقوفات یکی از اقداماتی است که منجر به افزایش اعتماد ملی در این حوزه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وقف از مردم، برای مردم و انفاقی بیمنت است یادآور شد: واقفین خیر اندیش در دوران خود با تیزبینی و بر اساس نیازهای روز جامعه پیرامون خود، بخشی از اموال خود را در راستای رفع این نیازها وقف کرده اند و ما باید تلاش کنیم این رویه ادامه پیدا کند.

حجتالاسلام علیزاده متذکر شد: امنای موقوفات علاوه بر کمک به ادارات در مدیریت بهتر موقوفات، میتوانند در زمینه ایجاد موقوفات جدید بر اساس نیاز روز جامعه، تعریف پروژههای عمرانی در موقوفات مستعد سرمایهگذاری، افزایش درآمد و دفاع از حق و حقوق موقوفات نیز در کنار ادارات اوقاف شهرستان تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گفته وی؛ با توجه به فعالیتهای صورت گرفته طی سالهای اخیر توسط امنای منصوب شده در سطح استان و بر اساس ارزیابیهایی که طی این مدت از عملکرد امنا صورت گرفته، یک بازبینی کلی طی یک ماه گذشته بر ساختار کلی امنای استان شامل بلوک بندی و چینش امنا صورت گرفته و بلوک بندی جدید و افراد جدیدی برای این بلوکها به منظور اخذ مجوز پیشنهاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: پس از اخذ تاییدیه بلوکبندی جدید و اخذ مجوز صدور احکام امنای پیشنهادی بعد از سیر مراحل قانونی از حوزه مربوطه در سازمان، احکام امنا صادر شده و برنامه عملیاتی ویژه هر بلوک براساس دستورالعملهای صادره نیز تهیه و به هیئت امنای آن بلوک ابلاغ و تا حصول نتیجه نظارت خواهد شد

انتهای پیام
captcha