شهدا و جانبازان حجت‌شناسی درستی داشتند
کد خبر: 4180927
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

شهدا و جانبازان حجت‌شناسی درستی داشتند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نگه‌داشتن دین هم‌چون نگه‌داشتن آتش در کف دست است، ویژگی شهدا، جانبازان و آزادگان ما این است که حجت‌شناسی را به درستی انجام دادند‌‌.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا مازندران، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سیدحبیب‌الله حسینی، روز گذشته، 18 آبان ماه، در روستای ورکلا میاندورود، گفت: این مصیبت برای ما مصیبت است، اما برای این شهید والامقام رحمتی برای رهایی از این تنگنای زندگی دنیوی است.

وی افزود: یادی هم داشته باشیم از مصیبت‌هایی که در غزه مظلوم که تبدیل به بزرگترین زندان دنیا شده  است و دو میلیون و اندی انسان به محاصره صهیونیست ها در آمده  و اجازه ورود هیچ نوع امکاناتی به آنان داده نمی‌شود، در اینجا تنفر خودمان را نسبت به جنایات صهیونیست‌های خائن غاصب اعلام کرده و اظهار هم‌دردی با مردم مظلوم غزه داریم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: در عصر غیبت امام زمان(عج) زندگی می‌کنیم، در این زمان بزرگ‌ترین خطرات و تهدیدات متوجه دین انسان است، امام صادق(ع) در مجلسی به مخاطرات زمان غیبت تأکید و سفارش کردند که دعا «اللهُمَ عرِّفنی نَفسَک...» را زیاد بخوانید. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در این دعا سه معرفت را حضرت از خدا خواستند، اظهار کرد: معرفت خدا در وجود انسان بازدارنده است، ما به کرم، رحمت، محبت، نعمت، دستگیری، خشم و غضب خدا در جای خودش خیلی آگاه نیستیم، اگر «معرفت‌الله» قوی باشد، به خدا دل می‌بندیم و عشق می‌ورزیم و از خدا فاصله نمی‌گیریم، زندگی بی‌خدا را بر زندگی با خدا ترجیح نمی‌دهیم، از خدا بخواهیم که خودش را به ما بشناساند، با افرادی دم خور شویم که با ما از خدا حرف می‌زنند.

وی اظهار کرد: اگر به خدا معرفت داشته باشیم، به پیغمبر خدا هم معرفت پیدا خواهیم کرد، باید با پیامبر(ص) ارتباط دلی برقرار کرد و  پیغمبرشناس باشیم، با سیره و سبک زندگی، خلق و خو، دستورات و تعالیم ایشان آشنا شویم، مسلمانی به این نیست که فقط نام پیامبر(ص) را بدانیم، بلکه باید به ایشان شناخت پیدا کرد و اگر این شناخت وجود نداشته باشد، به امام زمان(عج) نیز شناخت پیدا نمی‌شود.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: روز قیامت خداوند سؤال می‌کند که چرا انقلاب کردید؟ پاسخ این است که گوش کردن به حرف نائب امام زمان(عج) امام خمینی(ره) است.

امام جمعه ساری افزود: شهید سید حبیب الله حسینی به حرف حجت یعنی حضرت امام گوش کرد، از ویژگی‌های درست این شهید حجت‌شناسی درست بود، امروز بزرگ‌ترین تهدید این است که حجت‌شناسی ضعیف است. 

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: اینکه به حرف چه کسی گوش کنیم مهم است، امروز این فضای مجازی، رسانه‌های بیگانه و این تبلیغات سوء در حال به خطر انداختن آن حجت شناسی‌ها است، نگه‌داشتن دین هم‌چون نگه‌داشتن آتش در کف دست است، ویژگی شهدا و جانبازان  و آزادگان ما این است که حجت‌شناسی را به درستی انجام دادند‌‌.

آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود آیین هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود
انتهای پیام
captcha