به وقت دانشجویی با محرومیت‌زدایی
کد خبر: 4180872
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۸

به وقت دانشجویی با محرومیت‌زدایی

گروه جهادی شهید مدافع حرم وحید فرهنگی والا در استان آذربایجان شرقی وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز متشکل از جهادگرانی است که دلیل اصلی وورد به این حوزه را عشق به خدمت‌رسانی برای رفع محرومیت از نیازمندان می‌دانند.

به گزارش ایکنا، گروه جهادی شهید وحید فرهنگی والا در استان آذربایجان شرقی یکی از گروه‌های فعال جهادی در این استان است. این گروه جهادی طی سال‌های فعالیت خود توانسته است تا فعالیت‌های مختلفی در چندین حوزه خدمت‌رسانی به نیازمندان داشته باشد.

اغلب فعالیت‌های این گروه جهادی در حوزه عمرانی بوده و برنامه‌های مختلفی در این زمینه نظیر احداث خانه برای محرومان و تعمیر و بازسازی خانه‌های نیازمندان انجام داده است. حضور در مناطق محروم و آسیب‌دیده از بلایای طبیعی نیز دیگر برنامه این گروه جهادی در حوزه محرومیت‌زدایی بوده است.

علی شاهی، مسئول گروه جهادی شهید وحید فرهنگی والا در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی در مناطق محروم تبریز و سایر شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: حدود چهار سال قبل با همکاری چند نفر از بسیجیان و همراهان جهادی خود اقدام به تشکیل این گروه جهادی کرد تا بتوانیم گامی هر چند کوچک در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای کمک به محرومان و نیازمندان برداریم.

وی با اشاره به اینکه عشق به خدمت، جهادگران را وارد عرصه خدمت‌رسانی به محرومان کرده است، افزود: اغلب فعالیت‌های این گروه جهادی در ابتدای تأسیس، در حوزه کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله بود و اعضای گروه با شرکت در اردو‌های جهادی ویژه کمک به آسیب‌دیدگان در این مناطق حضور یافته و به سیل‌‌زدگان و زلزله‌زدگان خدمت‌رسانی کرده و به کمک آن‌ها می‌شتافتند.

شاهی تصریح کرد: با گذشت زمان و آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، اعضای گروه شهید فرهنگی والا نیز همانند دیگر گروه‌های جهادی وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم شده و با تهیه بسته‌های بهداشتی و توزیع آن در میان محرومان و نیازمندان مسیر خدمات خود را در حوزه بهداشتی و کمک به کادر درمان ادامه دادند.

مسئول گروه جهادی شهید فرهنگی والا اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها و خدمات این گروه جهادی در حوزه عمرانی و احداث خانه برای محرومان بوده است که تاکنون به توفیق الهی توانسته‌ایم تعداد ۱۰ باب منزل مسکونی را با کمک اعضای گروه احداث کرده و در اختیار نیازمندان قرار دهیم. خانه‌دار شدن یکی از دغدغه‌های بسیار مهم محرومان در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی است که با رفع این مشکل، زمینه برای حل دیگر مسائل آن‌ها همچون بیکاری و کسب درآمد فراهم خواهد شد.

شاهی بیان کرد: متأسفانه امروز و با گران شدن مصالح ساختمانی و دیگر وسایل ضروری برای احداث خانه، همانند گذشته نمی‌توان به خوبی وارد حوزه ساخت و ساز شد و بیشتر فعالیت‌های اعضای گروه در حوزه عمرانی معطوف به تعمیر و بازسازی خانه‌های محرومان در مناطق مختلف شده است. در این راستا اعضای گروه در مناطق محروم حضور یافته و به بهسازی و بازسازی منازل نیازمندان اقدام می‌کنند. امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا دوباره بتوانیم در مسیر خانه‌سازی ورود کرده و محرومانی که از داشتن سقفی بالای سر خود و خانواده محروم هستند را خانه‌دار کنیم.

وی با اشاره به اینکه تهیه لوازم‌التحریر شامل کیف و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند از جمله برنامه‌های این گروه جهادی است، ادامه داد: برنامه مهم دیگری که از سوی اعضای گروه پیگیری و اجرا می‌شود، در حوزه فرهنگی و خدمت به دانش‌آموزان نیازمند است. در این زمینه اعضای گروه اقدام به برپایی کلاس‌های درسی و تقویتی برای دانش‌آموزان محروم کرده‌اند که برپایی این کلاس‌ها نتایج بسیار خوب و تأثیرگذاری در روند تحصیلی این دانش‌آموزان داشته است و با توجه به استقبال خوب والدین و دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری بیشتری در این عرصه خواهیم داشت.

شاهی بیان کرد: گروه شهید فرهنگی والا هم‌اکنون در کنار چند گروه جهادی دیگر از استان آذربایجان شرقی و در قالب قرارگاه جهادی شهید کسایی نسبت به خدمت‌رسانی بیشتر به محرومان اقدام می‌کند که یکی از این خدمات اعزام گروه‌های جهادی پزشکی و پیراپزشکی به نقاط محروم استان بوده است که در این زمینه فعالیت‌های خوبی در نقاط محروم انجام شده است.

مسئول گروه جهادی شهید فرهنگی والا با بیان اینکه خدمت به محرومان تا زمان رفع کامل محرومیت ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: حضور در اردو‌های جهادی یکی از برنامه‌های مهم اعضای گروه است و در همین راستا تاکنون اردو‌های جهادی مختلفی در سطح مناطق محروم استان برگزار و خدمات خوبی از سوی اعضای این گروه جهادی و سایر جهادگران استان به محرومان ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha