معماری که جانباز، روحانی و جهادی شد
کد خبر: 4180621
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

معماری که جانباز، روحانی و جهادی شد

حجت‌الاسلام ابراهیمی مسئول گروه جهادی شهید بقایی‌فرد فراشبند و امام‌جمعه این شهرستان است که پیش از ملبس شدن به لباس روحانیت، معماری و بنایی می‌کرد و امروز در ردای روحانیت و در قالب گروه‌های جهادی به محرومان خدمت می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیمیگروه جهادی شهید بقایی‌فرد شهرستان فراشبند استان فارس که با مسئولیت امام‌جمعه این شهرستان فعالیت می‌کند، یکی از گروه‌های جهادی تخصصی در حوزه عمرانی است که تاکنون توانسته است تعداد 60 واحد مسکونی را برای محرومان و در محروم‌ترین نقاط این شهرستان احداث کند. تعمیر و مقاوم‌سازی منازل محرومان نیز از دیگر خدمات این گروه جهادی است که تاکنون انجام شده است. 

این گروه جهادی در دوران خدمت خود توانسته است با در اختیار گرفتن استادان ماهر در حوزه معماری فعالیت‌های ویژه‌ای را در حوزه احداث، تعمیر و تکمیل منازل محرومان و نیازمندان انجام داده است که این برنامه‌ها همچنان نیز ادامه دارد.

همکاری این گروه جهادی با بسیج سازندگی سپاه شهرستان، کمیته امداد و سایر گروه‌های جهادی باعث شده است تا در روند خدمت‌رسانی به محرومان در مناطق محروم شهرستان فراشبند تسریع شده و خدمات بیبشتری به نیازمندان ارائه شود.

یکی از ویژگی‌های شهرستان فراشبند وجود شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی در محدوده این شهرستان است که کمک‌های آن‌ها تأثیرات زیادی در خدمت‌رسانی به محرومان داشته و باعث شده است تا نیازمندان بیشتری از این خدمات بهره‌گیری کنند.   

حجت‌الاسلام هادی ابراهیمی، مسئول گروه جهادی شهید بقایی‌فرد و امام‌جمعه فراشبند استان فارس در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح چگونگی ایجاد این گروه جهادی و فعالیت‌های آن پرداخت و اظهار کرد: بنده پیش از آنکه طلبه شوم، بنایی می‌کردم و پس از اینکه در سال 1363 طلبه شدم، گاهی برای روحانیون و دوستان طلبه نیز کار بنایی انجام می‌دادم.

وی افزود: حدود 17 سال پیش در سال 1386 که به وادی امامت جمعه وارد شدم، در همان زمان نیز برای محرومان اقدامات جهادی انجام می‌دادم اما فعالیت‌های جهادی بنده به صورت ویژه از چهار سال گذشته آغاز شد. در زمانی که ما در شهرستان فراشبند فعالیت جهادی انجام می‌دادیم، هنوز گروه‌های جهادی به صورت فعلی مطرح نبودند. 

معماری که بسیجی، جانباز، روحانی و جهادی شد

امام‌جمعه فراشبند ادامه داد: پیش از آنکه گروه‌های جهادی به صورت امروزی در جامعه باشند، ما در فراشبند نسبت به انجام فعالیت‌های جهادی اقدام می‌کردیم. دلیل این امر نیز این بود که روحیه بسیجی که در دروان هشت سال دفاع مقدس داشتیم، باعث شد که پس از آن احساس وظیفه کنیم تا برای خدمت به محرومان و نیازمندان وارد میدان شویم.

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بسیجی بدان معنا نیست که فقط در عرصه جنگ وارد شده و به جنگ با دشمنان ایران و اسلام بپردازد، بلکه باید به همه عرصه‌های خدمت‌رسانی نیز ورود کرده و به صورت بسیجی‌وار به مردم خدمت کند. به همین دلیل از همان زمان برای خود فرض و واجب دانستم تا با گردآوری چند نفر از بسیجیان خدوم، وارد میدان محرومیت‌زدایی شده و با حضور در روستاهای محروم، به کمک مستضعفان و نیازمندان برویم. 

مسئول گروه جهادی شهید بقایی‌فرد اظهار کرد: حدود دو سال پیش بود که فعالیت‌های گروه جهادی شهید بقایی‌فرد از سوی سازمان بسیج سازندگی به صورت رسمی به ثبت رسید و پروانه خدمت‌رسانی برای این گروه صادر شد. 

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین خدمت‌رسانی اعضای این گروه جهادی در حوزه عمرانی است، تصریح کرد: به دلیل اینکه حرفه شخصی بنده در زمینه بنایی و احداث ساختمان بود، توانستم پنج نفر از بنایان خبره منطقه را گردهم آورده و همراه با یکدیگر در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان گام برداریم. 

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه تعداد اعضای گروه هم‌اکنون به 30 نفر رسیده است، اظهار کرد: چنانچه امکانات کافی در اختیار اعضای گروه باشد، می‌توانیم تمامی کارهای مربوط به احداث و تعمیر ساختمان‌های منازل محرومان را به خوبی از صفر تا صد انجام دهیم.

معماری که بسیجی، جانباز، روحانی و جهادی شد

ابراهیمی با اشاره به اینکه تاکنون توانسته‌ایم برخی از اقلام مورد نیاز کار خود را تهیه کنیم، بیان کرد: امیدواریم توفیق الهی همراه ما باشد که تا زمانی که می‌توانیم و توانایی داریم، همراه با دیگر اعضای گروه جهادی در این مسیر حضور داشته و به محرومان خدمت کنیم. امروز به توفیق الهی و با کمک بسیج سازندگی سپاه ناحیه استان و کمیته امداد و سایر گروه‌های جهادی توانسته‌ایم تا تعداد 60 واحد مسکونی در بخش دهرم شهرستان که منطقه‌ای بسیار محروم است، احداث کرده و در اختیار محرومان قرار دهیم. یکی از مشکلات بسیار زیاد منازل مسکونی محرومان در روستاها، عدم وجود سرویس‌های بهداشتی در مناطق نیازمند است. 

ابراهیمی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های دیگر اعضای گروه جهادی شهید بقایی‌فرد شهرستان فراشبند، تهیه اقلام و سبدهای معیشتی برای نیازمندان است که تاکنون در مناسبت‌های مختلفی نسبت به انجام این وظیفه اقدام کرده‌ایم. 

مسئول گروه جهادی شهید بقایی‌فرد با اشاره به نحوه تأمین هزینه‌های این گروه جهادی، اظهار کرد: در شهرستان منطقه فراشبند که موقعیتی صنعتی نیز دارد، شرکت‌ها و کارخانجات فراوانی وجود دارد که بسیاری از این شرکت‌ها به صورت خیرانه به ما کمک می‌کنند و از محل همین منابع، نسبت به انجام فعالیت‌های جهادی اقدام می‌کنیم.

امام‌جمعه فراشبند تصریح کرد: همچنین، از محل جمع‌آوری زکات نیز که از مردم دین‌دار و متدین شهرستان جمع‌آوری می‌شود و نیز کمک‌های اعطایی از مؤسسات خیریه و تنی چند از بازاریان خیر منطقه، بخشی از هزینه‌های فعالیت اعضای گروه برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی تأمین می‌شود. در این زمینه لباس، پوشاک، کیف و کفش و بسیاری از اقلام دیگر تهیه شده و در اختیار محرومان قرار می‌گیرد.  

انتهای پیام
captcha