آزادی ۱۵۱ زندانی جرائم غیرعمد در استان مرکزی
کد خبر: 4180466
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

آزادی ۱۵۱ زندانی جرائم غیرعمد در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان مرکزی از آزادی ۱۵۱ زندانی جرایم غیرعمد این استان از ابتدای سال تاکنون با مشارکت نیکوکاران و خیران خبر داد.

آزادی زندانیان حرائم غیرعمد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، گفت: در سال جاری و تاکنون ۱۵۱ زندانی جرایم غیر عمد استان مرکزی به همت ستاد دیه استان مرکزی و با مشارکت نیکوکاران و خیران استان از حبس رهایی یافتند.

وی با بیان اینکه رقم بدهی این مددجویان آزاد شده، نزدیک به ۲ هزار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است، بیان کرد: فرآیند آزادسازی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها، به میزان بیش از دو هزار و 60 میلیارد ریال و اعلام گذشت شکات به مبلغ ۳۷۶ میلیارد ریال، آورده خانواده مددجو به میزان بیش از ۱۸ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی به میزان بیش از ۴۹ میلیارد ریال بوده است. همچنین پرداخت بلاعوض از سوی ستاد دیه کشور، استان و از محل کمک‌های مردمی بیش از ۴۲ میلیارد ریال است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه قضایی با رویکرد تحولی خود بر آن است تا حد امکان و در چهارچوب قوانین و مقررات «حبس زدایی» را اجرا کند. معتقدیم در جرائم غیرعمد و مالی حضور و نگهداری زندانی در زندان مشکلی را حل نخواهد کرد و بعضا باعث آسیب‌های اجتماعی و ناپایدار کردن کانون خانواده‌ها می شود که با استفاده از ظرفیت قانونی و قضایی و کمک و مساعدت همه شهروندان نیک‌اندیش موجبات آزادی این زندانیان و بازگشت به محل زندگی و تلاش به جهت رفع مسائل مالی را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد 140 نفر زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی در استان مرکزی برای آزادی، چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند و شماره حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آماده دریافت کمک‌های مردمی جهت آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمدست.

انتهای پیام
captcha