۷۰ درصد چالش‌های تعلیم و تربیت در آذربایجان‌شرقی رفع شد
کد خبر: 4178876
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

۷۰ درصد چالش‌های تعلیم و تربیت در آذربایجان‌شرقی رفع شد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در آغاز دولت چالش‌ها و مشکلاتی در نظام تعلیم و تربیت استان وجود داشت که در ۲ سال فعالیت این دولت ۷۰ درصد این چالش‌ها برطرف شده است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، هشتم آبان‌ماه، در همایش نومعلمان تمدن‌ساز در تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: در آغاز دولت چالش‌ها و مشکلاتی در نظام تعلیم و تربیت استان وجود داشت که در ۲ سال فعالیت این دولت ۷۰ درصد این چالش‌ها برطرف شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد چالش‌ها نیز قابل حل است، افزود: برای حل این چالش‌ها، اولویت‌های آموزش و پرورش مشخص شد و بر مبنای آن‌ها و به کمک افرادی که در استان دلشان برای تعلیم و تربیت می‌تپید، برنامه‌ریزی اساسی و مبنایی پیش بینی شد.

خرم اظهار کرد: تلاش می‌شود در ۲ سال باقی مانده از دولت، کسر‌های نظام تعلیم و تربیت در استان جبران شود تا این مجموعه به مجموعه‌ای کارآمد و رضایتبخش برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و اولیا و مربیان تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اولویت اول در این برنامه‌ریزی، توجه به مناطق محروم بود و این مناطق از لحاظ معلم، زیرساخت‌ها و مدارس با مسایل و مشکلاتی مواجه بودند که برای رفع این مشکلات به طور متوسط هر چهار روز یک کلاس در سطح استان ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه این روند همچنان در جریان است، ادامه داد: در خصوص تامین معلمان این کلاس‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز مدارس نیز اقداماتی انجام شد و همه دستگاه‌های استان به کمک آموزش و پرورش آمدند.

خرّم با تأکید بر اینکه به همه فرمانداران و مسئولان استان ابلاغ شده که باید در خدمت آموزش و پرورش باشند یادآور شد: آموزش و پرورش دستگاهی نیست که فقط خود این مجموعه آن را بتواند اداره کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اولویت دوم برنامه‌ریزی برای نظام تعلیم و تربیت استان را تامین نیازمندی‌های محرومان از هر لحاظ به ویژه مادی و اقلام مورد نیاز اعلام کرد و گفت: برای این کار، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و بخشی از کمک مردمی برای تامین اقلام مورد نیاز به مناطق محروم ارسال شد.

انتهای پیام
captcha