سازش هجدهمین پرونده قتل عمد در خوی
کد خبر: 4178474
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

سازش هجدهمین پرونده قتل عمد در خوی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با رضایت اولیای دم در خوی هجدهمین سازش در پرونده قتل آذربایجان غربی در سال جاری به ثبت رسید.

رهایی از قصاصناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: با رضایت اولیای دم در خوی هجدهمین سازش در پرونده قتل آذربایجان غربی در سال جاری به ثبت رسید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به جزئیات این پرونده افزود: در سال 1397 فردی با هویت ک ـ ع مرتکب قتل خانومی به هویت م ـ ح شده بود که با طی مراحل دادرسی حکم قصاص وی صادر و با تأیید دیوان عالی کشور حکم در آستانه اجرا قرار داشت.

 ادامه داد: در راستای تلاش برای اصلاح ذات‌البین با ورود و وساطت دادستانی خوی، ریش‌سفیدان، متنفذین و هسته‌های جهادی بخشایش به این پرونده و اقدامات صورت گرفته اولیای دم از حق قصاص خود گذشته و با این گذشت محکوم از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

وی با تقدیر از این بزرگواری اولیا و تمامی افرادی که در عرصه صلح و سازش تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: خصیصه گذشت و ایثار از اوصاف پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار است که باید این فرهنگ با تمسک به آنها در جامعه اسلامی نهادینه شود و بخشش و گذشت جای کینه و کدورت را بگیرد.

انتهای پیام
captcha