مجلس طرح «شهدای جهادگر» را به تصویب برساند
کد خبر: 4178427
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
سردار زهرایی:

مجلس طرح «شهدای جهادگر» را به تصویب برساند

مسئول سازمان بسیج سازندگی درباره تصویب قانون شهدای جهادگر در مجلس گفت: هیئت رئیسه و نمایندگان انقلابی مجلس فریاد مطالبه‌گر بحق شهدای جهادگر را بشنوید و این قانون را به عنوان آخرین کار ناتمام خود به تصویب برسانید.

سردار زهراییبه گزارش ایکنا از خوزستان، یادواره شهدای جهادگر و مدافع سلامت استان خوزستان با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا، گروه‌های جهادی، مدافعان سلامت روز گذشته، 6 آبان‌ماه در تالار اجتماعات امام خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد. 

سردار محمد زهرایی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در جمع خبرنگاران گفت: نظام جمهوری اسلامی بیش از هر زمان به وحدت همه اقشار جامه نیازمند است.

وی با تأکید بر وحدت به ویژه در عرصه اجتماعی، گفت: گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف دفاع از حرم، مدافعان سلامت و... به عنوان منشأ حرکت هستند. 

زهرایی گفت: رفع محرومیت صورت نمی‌گیرد مگر اینکه گروه‌های جهادی تخصصی شوند، خدمات تخصصی به مردم ارائه دهند، ما به ازای خودشان را در دل جامعه هدف خودشان بنشانند و به خودسازی بپردازند در کنار آنکه به دیگرسازی می‌پردازند. هر اثری که در جهت محرومیت‌زدایی از خود به جا می‌گذارند علاوه بر اینکه رضایت مردم و خداوند را در پی دارد مقدمه‌ای است برای اینکه گروه‌های جهادی خودشان پرورش پیدا کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: این جریان جهادی بسیار بالنده، باشکوه و گسترده شده و مورد پذیرش مردم قرار گرفته که به عنوان یک مؤلفه از قدرت نرم روی میز نظام است. این جریان، ولایی و پاک مانده است و پاک باقی خواهد ماند.

وی درباره تصویب قانون شهدای جهادگر در مجلس گفت: هیئت رئیسه محترم مجلس، نمایندگان انقلابی مجلس آیا نامه‌ها و مکاتبات ستاد کل سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح را ندیدید؟ آیا مصوبات کمیسیون‌های مختلف را ندیدید؟ آیا وقتی که این طرح دو فوریتی و سه فوریتی شد ندیدید؟ اگر این‌ها را ندیدید حداقل فریاد مطالبه‌گر به حق شهدای جهادگر را بشنوید و این قانون را که قانون مقدسی است را به عنوان آخرین کار ناتمام خود در این روزهای باقی‌مانده از فعالیت مجلس به تصویب برسانید تا دل خانواده‌های شهدای جهادگر را شاد کنید و هم تشویقی باشد برای جهادگران جدید که می‌خواهند وارد این عرصه شوند و هم در پرونده خودتان برگ زرینی ثبت شود.

هعمچنین سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان هم در جمع خبرنگاران درباره این یادواره، با تأکید بر اهمیت کار جهادی، گفت: کار جهادی یکی از اقداماتی است که داوطلبانه دانشجویان، طلاب و بسیجیان برای کمک به مردم در همه نقاط استان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات مجاهدانه و شبانه‌‌روزی گروه‌های جهادی در حوادثی همچون بیماری کرونا، سیل و خدمت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور، بیان کرد: همواره نیروهای جهادگر با هزینه‌های کم کارهای بزرگ انجام می‌دهند که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی بود و امروز هم فرهنگ جهادی در بین جوانان ما وجود دارد.

انتهای پیام
captcha