حکایت خانواده‌ای که هم‌مسیر با قرآن شدند
کد خبر: 4177669
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
همراه با یک خانواده قرآنی /1

حکایت خانواده‌ای که هم‌مسیر با قرآن شدند

یک حافظ کل قرآن گفت: مسیر قرآن و حفظ آن بسیار شیرین و لذت بخش است، این مسیر زمانی جذاب‌تر می‌شود که هم زمان چند نفر از اعضای خانواده باهم در این مسیر قدم گذاشته و باهم پیش می‌روند و سختی‌ها و شیرینی‌های مسیر را در کنار هم سپری می‌کنند.

مرضیه سراج،  حافظ کل قران کریممرضیه سراج، جوان ۲۲ ساله‌ای که حافظ کل قران کریم است در گفت‌وگو با ایکنا خراسان جنوبی، بیان کرد: قرار گرفتنم در مسیر قرآن از دوازده سالگی شروع شد؛ ابتدا با قرائت و ترتیل و پس از چند سالی نیز حفظ را شروع کردم.

وی افزود: جرقه حفظ قرآن در خانواده ما با حافظ قرآن شدن برادربزرگم زده شد، زمانی که برادرم شروع به حفظ قرآن کریم کردند در اطراف محل سکونت ما موسسه پیشرفته‌ و دغدغه‌مندی وجود نداشت، بنابراین حفظ را در خانه آغاز کردیم.

این حافظ کل قرآن کریم اظهار کرد: بعد از حافظ شدن برادرم مسیر برای سایر اعضای خانواده هموار شد و همه اعضای خانواده حفظ قرآن را شروع کردیم و در این راه همراهی برادرم و کمک پدر و مادر نقش بسزایی در پیشرفت و ارتقاء خانواده در حفظ قرآن کریم داشت.

سراج با بیان اینکه خانواده مهمترین تاثیر را در شیوه تربیتی فرزندان دارد، ادامه داد: اولین نکته‌ای که می‌شود به آن اشاره کرد لقمه حلالی است که پدر خانواده بر سر سفره می‌آورد و این لقمه حلال تاثیر زیادی بر روح و جسم خانواده دارد.

این جوان قرآنی گفت: دومین نکته مهم در شیوه تربیتی یک خانواده آرامشی است که اعضای آن می‌توانند برای‌ یکدیگر به ارمغان بیاورند تا با کمک پدر و مادر بستری مناسب برای پرورش فرزند قرآنی فراهم شود.

وی تصریح کرد: مسیر قرآن و حفظ آن بسیار شیرین و لذت بخش است، این مسیر زمانی جذاب‌تر می‌شود که هم زمان چند نفر از اعضای خانواده باهم در این مسیر قدم گذاشته و باهم پیش می‌روند و سختی‌ها و شیرینی‌های مسیر را در کنار هم سپری می‌کنند.

سراج اضهار کرد: در تابستان‌ها و تعطیلات، برنامه خاص خود را برای حفظ قرآن داشتیم و بخش مهمی از اوقات فراغت ما طبق یک برنامه منظم به حفظ قرآن سپری می‌شد و از اینکه این تابستان قرار است چقدر حفظ کنیم سردرگم نبودیم، اوایلی که شروع کردیم کلاس منسجمی مثل حالا وجود نداشت و خودمان برای پیشرفت برنامه‌ریزی می‌کردیم و از مهم‌ترین تاثیرات این رویه در زندگی این بود که برنامه و هدف داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت در مسابقات قرآنی علاقه زیادی داشتم، گفت: در مسابقات دانش‌آموزی رتبه‌هایی را در سطح استان کسب کردم و در مسابقات اوقاف شرکت کرده و رتبه کسب کردم و در حال حاضر مدرک سازمان تبلیغات درجه سه قبول شدم و برای کسب مدرک درجه دو که معادل فوق لیسانس است آماده می‌شوم.

وی اظهار کرد: مهمترین برکت حضور قرآن در زندگی ما همراه ما است و بسیاری از جاها احساسش کردیم، آرامشی است که قرآن به ما هدیه می‌دهد و گاهی به این فکر می‌کنم که اگر قرآن نبود چه کار ارزشمند و مهم دیگری در زندگی داشتم و برای این نعمت خداوند را شاکرم.

این جوان قرآنی خاطر نشان کرد: درخواستی که از مسئولین دارم این است که مسیر حفظ را برای نوجوانان و کودکان که در سن حساسی هستند و از همه طرف تحت تاثیر فضای مجازی قرار می‌گیرند، فراهم کرده و آموزه‌های دینی و آموزه‌های اهل بیت (ع) را جذاب نشان دهند.

انتهای پیام
captcha