صهیونیست‌ها محکوم به ذلت هستند
کد خبر: 4176772
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
آیت‌الله العظمی سبحانی:

صهیونیست‌ها محکوم به ذلت هستند

آیت‌الله جعفر سبحانی با محکومیت کشتار زنان و کودکان فلسطینی از سوی جنایتکاران صهیونیست، تصریح کرد: این قوم همیشه چه تحت ذمه امت اسلامی باشند یا به قدرت‌های مستکبر تکیه کنند در ذلت خواهند بود و این اراده خداوند برای آنان است.

آیت الله سبحانیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی؛ از مراجع تقلید 29 مهر ماه در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم در سخنانی با محکومیت جنایات صهیونیست‌ها، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ»؛ «حبل» در لغت عرب به معنای «ریسمان» است اما در اصطلاح عرب به معنای «پیمان» است. 

وی افزود: وقتی پیامبر اکرم(ص) وارد مدینه شد و دو قبیله معروف ایمان آوردند رؤسای این قبایل نزد پیامبر(ص) آمدند و گفتند ما با این قوم یهود پیمان و عهدنامه‌هایی داریم و متعهد شده‌ایم که آن را حفظ کنیم، مبادا ما ایمان بیاوریم و بعد شما ما را رها کنید.(بیننا و بینهم حبال) و پیامبر به ایشان اطمینان داد که من با شما هستم. 

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: قرآن کریم فرموده است که قوم یهود همیشه در ذلت هستند مگر در دو حالت؛ یعنی به حبل الهی بپیوندد که بنده در تفسیرم معنا کرده‌ام؛ شهروند جامعه اسلامی شوند و جزیه بدهند یا اینکه به قدرت بزرگ‌تری از مردم تکیه کنند و الان وضع یهود همین دومی است یعنی به آمریکا تکیه کرده است.

وی با بیان اینکه اخبار غیبی قرآن از موضوعات بسیار جالب و قابل توجه است، اظهار کرد: بنده در تفسیر مفاهیم القرآن این اخبار غیبی را جمع‌آوری کرده‌ام و به نظر بنده این وضعیت امروز یهودیان هم جزء اخبار غیبی قرآن کریم است؛ اینها در طول قرون بعد از اسلام یا تحت یک دولت اسلامی به صورت ذمی زندگی کرده‌اند و یا به دولت‌های قوی تکیه کرده بودند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه «إِلَّا» در إِلَّا بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ، جزء استثناهای منقطع است، گفت: یعنی با اینکه تحت حماتی دولت‌های قوی هستند باز هم از ذلت بیرون نمی‌روند و در هر دو حالت همین وضعیت ذلت‌بار را دارند و خواهند داشت و امیدواریم روزی فرا برسد که تمام مسلمین از شر اینها حفظ شوند و خداوند انتقام این کودکان و زنان را از جنایتکاران صهیونیست بگیرد. 

انتهای پیام
captcha