اهتمام تبلیغات اسلامی لرستان به اطلاع‌رسانی پویش «مادران قرآنی خانه»
کد خبر: 4176173
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان خواستار شد؛

اهتمام تبلیغات اسلامی لرستان به اطلاع‌رسانی پویش «مادران قرآنی خانه»

روح‌الدین بلواسی با اشاره به راه‌اندازی پویش «مادران قرآنی خانه» در لرستان گفت: این پویش ویژه بانوانی است که به هر علت نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند که ضرورت دارد مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان جهت انتشار فراخوان ثبت‌نام این پویش اقدام کنند.

نشست روسای ادارات تبلیغات اسلامی لرستان با مدیرعامل اتحادیه قرآنیبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان لرستان با روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، امروز، 26 مهرماه به میزبانی این اتحادیه قرآنی برگزار شد.

در این نشست روح‌الدین بلواسی با ارائه توضیحاتی در مورد سامانه «مساق»، بیمه مربیان قرآنی و پویش «مادران قرآنی خانه» گفت: سامانه مساق(مرکز ساماندهی آموزشی قرآن) از سوی اتحادیه قرآنی لرستان در سال 1394 راه‌اندازی و این بستر فراهم شد تا همه جلسات و کلاس‌های تشکل‌های قرآنی اعم‌ از مؤسسات قرآن و خانه قرآن روستایی و شهری هر شش ماه با نظارت تبلیغات اسلامی و اتحادیه استان ثبت شوند که دفتر اتحادیه بعد از اتمام هر دوره مدارک گواهینامه قبولی‎ها را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: اتحادیه قرآنی لرستان برای هر مؤسسه و تشکل قرآنی یک پنل اختصاصی طراحی کرده که مدیران تشکل‌های قرآنی فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند که موارد ثبت شده به‌عنوان سابقه خواهد ماند و از طرفی برای مدیران ادارات تبلیغات و کارشناسان قرآنی تبلیغات هر شهرستان پنل مخصوص برای نظارت ایجاد شده که با نمایه‌های آماری و کامل با جزییات قابل رصد است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان اضافه کرد: اتحادیه قرآنی لرستان این آمادگی را دارد که برای کارشناسان قرآنی ادارات ارشاد شهرستان‌ها در صورت حمایت، پایش نظارتی از مسیر سامانه مساق راه‌اندازی و در اختیار آنها قرار دهد.

بلواسی در ادامه به پویش «مادران قرآنی خانه» اشاره کرد و گفت: این پویش ویژه بانوانی است که به هر علت نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند که ضرورت دارد مدیران تبلیغات اسلامی در مجموعه‌های ذی‌ربط جهت انتشار فراخوان ثبت‌نام این پویش اقدام کنند.

همچنین بیمه معلمان قرآنی نیز از مباحث دیگری بود که در این نشست مطرح شد و اتحادیه اعلام کرد تمامی مربیان تأیید شده از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و حتی مربیان غیر وابسته تشکل‌ها که فعالیت قرآنی آنها تأیید شود برای بیمه اجتماعی روستایی معرفی کند.

انتهای پیام
captcha