لرستان در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سوم شد
کد خبر: 4175915
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
در رتبه‌بندی وزارت کشور

لرستان در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سوم شد

فرماندار خرم‎آباد گفت: استان لرستان طبق رتبه‌بندی وزارت کشور موفق به کسب رتبه سوم در زمینه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد.

جوانی جمعیتبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرم‎آباد، محمدباقر احمدی‌چگنی، فرماندار خرم‌آباد، امروز، 25 مهرماه در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به رتبه سوم لرستان در خصوص طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: به دنبال این اقدامات امسال و پس از 30 سال نرخ باروری کشور از 1.65 به 1.66 رسید.

وی با اشاره به برگزاری طرح آموزشی جوانی جمعیت ویژه والدین دانش‌آموزان مدارس این شهرستان افزود: این طرح با هدف ترویج فرزندآوری و جلوگیری از سقط جنین، آگاه‌سازی نسبت به بحران سالمندی و پیری جمعیت برگزار شد.

احمدی‌چگنی با بیان اینکه برگزاری جلسات مستمر در باب جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی از دیگر اقدامات طرح جوانی جمعیت در استان است، از معرفی خانوار‌های دارای سه فرزند و بالاتر به راه و شهرسازی برای دریافت زمین رایگان خبر داد و گفت: حمایت از خانواده‌های چندقلو برای برقراری مستمری و تأمین مایحتاج ضروری نوزاد از قبیل پوشک و شیر خشک دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح جوانی جمعیت در شش ماهه نخست امسال بوده است.

فرماندار خرم‌آباد برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد برای همه اقشار، برگزاری همایش‌هایی با موضوع جوانی جمعیت، تجلیل از بانوان شاغل و کارآفرین صاحب چهار فرزند، دیدار با خانواده‌های صاحب چند قلو در هفته ملی جمعیت، برگزاری کارگاه‌های مهارت ویژه مادران خانه‌دار و حمایت از زنان خانه‌دار صاحب فن برای اعطای تسهیلات خانگی را از جمله مهترین کار‌های انجام شده در نیمه نخست امسال اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha