محکومیت حمله تروریست داعشی در بلژیک از سوی سازمان‌های اسلامی + فیلم ترور
کد خبر: 4175798
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

محکومیت حمله تروریست داعشی در بلژیک از سوی سازمان‌های اسلامی + فیلم ترور

سازمان‌های اسلامی بلژیک حمله روز گذشته یک عضو داعش را که منجر به کشته شدن دو شهروند سوئدی در بروکسل شد محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی اس نیوز، عصر دیروز دوشنبه، 24 مهر در یک حمله تروریستی در بروکسل، پایتخت بلژیک دو نفر کشته شدند.

در این حادثه مردی در مرکز این شهر تیراندازی کرد و دو هوادار فوتبال سوئد را کشت و یک نفر دیگر را به شدت مجروح کرد. گفته می‌شود مهاجم در شبکه‌های اجتماعی وفاداری خود را به گروه تروریستی داعش اعلام کرده بود.

در پی این حادثه، شورای مسلمانان بلژیک و مجمع مسلمانان بلژیک این حمله را محکوم کردند. شورای اسلامی بلژیک اعلام کرد که تلاش‌های خود را برای مقابله با این افراط‌گرایی مرگبار و تأثیر ویرانگر آن تشدید خواهد کرد.

این شورا با ابراز تسلیت عمیق خود به خانواده‌های قربانیان، همبستگی، هوشیاری و همچنین خویشتن‌داری و خودداری از انگ زدن به دیگران را در این دوران چالش برانگیز را خواستار شدند.

از سوی دیگر مجمع مسلمانان بلژیک نیز با ابراز همدردی با قربانیان و خانواده‌های آنان، از این حادثه تروریستی به عنوان یک اقدام بزدلانه، شنیع و نفرت‌انگیز یاد و آن را به شدت محکوم کرد.

مجمع مسلمانان بلژیک افزود: ما همدردی و همبستگی کامل خود را با خانواده قربانیان ابراز می‌کنیم و خواستار اتحاد و حمایت همگانی هستیم. ما با قاطعیت، هوشیاری و وفادار ماندن به ارزش‌های خود یعنی وحدت و برادری، بر تروریسم و نفرت غلبه خواهیم کرد.

این نهاد تأکید کرد: عامل حمله عصر دوشنبه به هیچ وجه نماینده مسلمانان نیست و کاملاً مخالف ارزش‌های صلح، همزیستی و برادری انسانی است که توسط اسلام ترویج می‌شود.

در پی این حادثه دولت بلژیک با تشکیل جلسه امنیتی اضطراری، هشدار تهدید تروریستی در این کشور را به بالاترین سطح افزایش داد. پلیس بروکسل اعلام کرد که شخص تروریست پس از حمله، گریخته و تا کنون دستگیر نشده است. رسانه‌های این کشور ضارب را فردی به نام عبدالسلام ۴۵ ساله اهل تونس معرفی کرده و گزارش دادند که وی خود را از اعضای گروه تروریستی داعش می‌داند.

عبدالسلام ۴۵ ساله اهل تونس

انتهای پیام
captcha