ثبت‌نام جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
کد خبر: 4174457
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵

ثبت‌نام جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان تا پایان مهرماه می‌توانند برای ثبت آثار خود به سامانه این جشنواره به نشانی ‌kanoonfest.ir مراجعه کنند.

جشنواره قصه گویی

حجت‌الله آسمند، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه ثبت آثار علاقه‌مندان شرکت در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان همزمان با سراسر کشور از ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: قصه‌های آزاد، قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه‌های نامداران (روایت اسطوره‌ها) و روایت اراده (قصه‌ کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه‌ کار و تلاش) از موضوعات این جشنواره هستند که در تمامی رده‌های سنی اعم از کودک و نوجوان و بزرگسال و نیز بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه قصه‌گویی ابزاری مهم برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی بوده و جایگاه مهمی در حوزه کودک و نوجوان دارد، ادامه داد: تمامی افراد اعم از پدر و مادرها و مربیان و معلمان که در مبحث پرورش کودک و نوجوان دخیل هستند، این ابزار را در جهت انتقال پیام‌ها و مفاهیم در اختیار دارند. اگر فرد در انتخاب قصه و نیز قصه‌گویی توانمند باشد قطعاً بهتر می‌تواند از این ابزار آموزشی و تربیتی بهره بگیرد.

آسمند بیان کرد: قصه‌هایی که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا پدرها و مادرها برای کودکان خود نقل می‌کنند آثار تربیتی به‌مراتب بیشتری در مقایسه با آموزش مستقیم دارند و جا دارد این مهم بیش از پیش مورد توجه خانواده‌ها و والدین قرار گیرد.

وی با تصریح اینکه جشنواره قصه‌گویی رویدادی برای یادآوری نقش و جایگاه مهم قصه‌گویی به‌عنوان ابزار آموزشی کم‌هزینه اما پرمنفعت است، افزود: این رویداد تلاش دارد تا قصه‌گویی را بیش از پیش در بین خانواده‌ها و محیط‌های آموزشی ترویج دهد و اهمیت آن‌را در کنار سایر ابزارهای آموزشی یادآور شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: در دوره بیست و چهارم این رویداد در سال گذشته، ۳۸۲ شرکت‌کننده از استان داشتیم که ۱۳ برگزیده استانی به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت، چهار نفر در مرحله منطقه‌ای و ۲ نفر در سطح ملی برگزیده شدند. 

وی گفت: مرحله استانی این رویداد اواخر آبان‌ماه و مرحله کشوری اواخر آذرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا پایان مهرماه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت آثار خود به سامانه این جشنواره به نشانی ‌kanoonfest.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام
captcha