ثبت ۲۶ بقعه متبرکه در تویسرکان
کد خبر: 4173899
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

ثبت ۲۶ بقعه متبرکه در تویسرکان

رئيس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان گفت: ۲۶بقعه متبرکه در تویسرکان ثبت شده است.

مهدی محمد ظاهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکانمهدی محمد ظاهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، در تشریح برنامه‌های وقف در تویسرکان دیدار با خانواده شهدا، اهدا جوایز مسابقات قرآنی در محفل انس با قرآن که با حضور وحید نظریان قاری بین‌المللی برگزار می‌شود و برنامه علمداران وحدت به صورت مشترک با اداره تبلیغات اسلامی را از جمله برنامه‌های هفته دانست.

وی افتتاح و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی در مسجد جامع شهرستان تویسرکان که در سال جاری با اعتبار یک‌میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان احداث شده است را از دیگر برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

محمد ظاهری در تشریح اقدامات و برنامه های اوقاف تویسرکان طی یکسال گذشته اظهار کرد: محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اذان و دعاخوانی با رقابت ۱۱۰ نفر انجام شد.

وی افزود: از هفته وقف سال گذشته ۶۳ سند تک برگ مالکیت موقوفات شهرستان انجام و اخذ شده که کل موقوفات شهرستان به ۱۳۱ موقوفه رسیده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان با بیان اینکه ۲۶ بقعه متبرکه در شهرستان تویسرکان ثبت شده است تصریح کرد: آجرکاری بقعه امامزاده قاسم(ع) روستای تیمیجان با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، خرید مصالح برای بقعه امامزاده محمد(ع) روستای شان‌آباد برای محوطه سازی با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات اداره اوقاف،زیرسازی و آسفالت راه دسترسی بقعه امامزاده زید (ع) توسط بنیاد مسکن در قالب طرح هادی، زیرسازی، تعریض و آسفالت راه دسترسی امامزاده کوه سرابی با کمک خیران و شهرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: وضو خانه امامزاده عبدالله(ع) روستای آرتیمان با کمک‌های مردمی در حال تکمیل است همچنین دیوارکشی اطراف بقعه امامزاده ابراهیم(ع) روستای رودآور با هدف گسترش صحن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان ۱۵ امامزاده دارای ظرفیت داریم توضیح داد:۲ میلیارد و ۱۶۸ میلیون تومان صرف حفظ و نگهداری موقوفات تویسرکان شده است و اجرای نیات در حوزه‌های مذهبی با ۳۱۴میلیون تومان، مدارس علوم دینی ۲۹میلیون، خیریه۱۲۳ میلیون، اجتماعی ۱۲میلیون، موقوفات مساجد۲۰۵ میلیون، بقاع متبرکه ۲ میلیون که در مجموع مبلغ ۶۸۵ میلیون تومان اجرای نیات صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha