مربی قرآن برای کودک الگوساز باشد
کد خبر: 4173669
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
به انگیزه روز جهانی کودک

مربی قرآن برای کودک الگوساز باشد

یک مربی قرآن کودک گفت: وقتی کودک ببیند که مربی قرآنی خود اهل عمل به حرف‌هایی است که می‌زند بهتر و بیشتر به مربی و سپس به سخن‌هایش جذب خواهد شد، بنابراین برای تدریس و تأثیرگذاری قرآن روی کودک تنها باید عامل بود.

زهرا سنبلی، یک مربی قرآن در بیرجندزهرا سنبلی، مربی قرآن در بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از سال ۸۴ کار خود را در حیطه مربی‌گری قرآن کریم آغاز کردم، اظهار کرد: خداوند سه فرزند به من عطا کرده و در خانه نیز سعی می‌کنم عمل به آموزه‌های قرآنی را سرلوحه کار خود قرار دهم، چراکه قرآن برای هر امر کوچکی در زندگی برنامه دارد.

وی با بیان اینکه الگوی خوب بودن در کار قرآنی بسیار اهمیت دارد، گفت: کار قرآنی و حافظ قرآن بودن باعث می‌شود از بسیاری از کارهای زشت پرهیز کنم و زمانی که فرزندم نیز این رفتار را می‌بیند، الگوبرداری می‌کند. در کلاس قرآن نیز همین گونه است و می‌توان با رفتار درست، عمل درست به آموزه‌های قرآنی را آموزش داد.

سنبلی با بیان اینکه باید آیات قرآن کریم را با درک و مفهوم برای کودکان و فرزندان خود تبیین کرده تا آنان نیز عمل‌کننده به آن باشند، اظهار کرد: باید با روش شعر و عامل بودن به مفاهیم قرآن کریم و محبت نسبت به کودک او را به سمت مفاهیم قرآنی کشاند و این عامل بودن و مهربان بودن باید در رفتار مربی قرآنی که با کودک سر و کار دارد، دیده شود.

وی با بیان اینکه باید قدر مادرانی که تعالیم قرآن را نیز به فرزندان خود می‌‌آموزند، دانست، یادآور شد: از مادران قرآنی، کودکان قرآنی تربیت می‌شوند، بنابراین باید به سمت تعلیم مادران نیز رفت و با تعلیم آنان کودکان قرآنی را پرورش داد که خود به سمت آموزه‌های قرآن می‌روند.

این مربی قرآنی بیان کرد: کار با خردسالان با وجود سخت بودن، اما بسیار شیرین است، چراکه رسول خدا(ص) فرمودند: «مَثَل آن کس که در کودکی به فراگیری مطالب پردازد، همانند حکاکی بر سنگ است.»، کار با کودک به‌دلیل تأثیر بالایی که دارد دارای جاذبه است.

سنبلی با بیان اینکه کار با کودکان به من انرژی می‌دهد، تصریح کرد: بهترین زمان برای درک آموزه‌های قرآنی زمان کودکی است و مهم است که با چه روشی و با چه لطافتی آنان را جذب آموزه‌ها کنیم و بهترین روش جذب این است که در حین آموزش، آموزه‌های قرآنی را با رفتار و گفتار خود به کودکان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه با روحیه لطیف کودک، رفتارهای درست، به سرعت در ذهن و رفتار او نقش خواهد بست، یادآور شد: مربیان قرآن کودک نباید به شعار بسنده کرده و در عمل باید به سمت آموزه‌های قرآنی بروند. وقتی کودک ببیند که مربی قرآنی خود اهل عمل به حرف‌هایی است که می‌زند بهتر و بیشتر به مربی و سپس به سخن‌هایش جذب خواهد شد، بنابراین برای تدریس و تأثیرگذاری قرآن روی کودک تنها باید عامل بود.

انتهای پیام
captcha