شورای متولیان وقف در کرمان تشکیل می‌شود
کد خبر: 4173522
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

شورای متولیان وقف در کرمان تشکیل می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به هم‌افزایی متولیان وقف، گفت: شورای متولیان وقف باید در همه شهرستان‌های استان تشکیل و نماینده آن به شورای متولیان وقف مرکز استان معرفی شود تا حق و حقوق موقوفات ضایع نشود.

حجت‌ الاسلام علی جلالی مدیر کل اوقاف کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز، ۱۵ مهرماه در همایش واقفین و متولیان وقف برگزاری چنین جلساتی را در راستای هم‌افزایی و ارتباط واقفان دانست، اظهار کرد: بیشترین ارتباط اداره اوقاف با حوزه‌های مالیاتی، ثبتی و قضایی است و لذا ضرورت دارد شورای متولیان وقف در شهرستان‌های استان تشکیل و نماینده آن به شورای متولیان وقف مرکز استان معرفی شود تا حق و حقوق موقوفات ضایع نشود.

وی اجرای نیت موقوفات را ضروری دانست و افزود: اگر اجرای نیت در محل خاصی است باید برای آن برنامه‌ریزی شود اما اگر محل اجرای خاصی مدنظر نیست باید بین اوقاف و متولیان اجرایی موقوفات هم‌افزایی صورت بگیرد تا بتوانیم یک کار شاخص انجام دهیم و فعالیت‌های وقف بیشتر شناخته شوند.

حجت‌الاسلام جلالی با تأکید بر ثبت مالکیت موقوفات و اجرای برنامه‌هایی در این ارتباط، اظهار کرد: بخشی از مشکلات امروز موقوفات مشکلات ثبتی است که پیگیر رفع این مشکلات هستیم. همچنین مشکل دیگر مفاصا حساب موقوفات است که باید تلاش کنیم تا مشکلات کمتری در این حوزه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه متولیان و واقفان باید آثار و برکات موقوفات را برای مردم تبیین و دیگران را به وقف تشویق کنند، افزود: در بعضی از موضوعات، موقوفات جدید در استان ضروری است که باید در این ارتباط فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان به موضوع سرمایه‌گذاری موقوفات اشاره کرد و گفت: در کرمان بالغ بر ۲۰۰ خانه محل اجرای نیت وجود دارد که امسال پولی برای مرمت آنها نیست که می‌توان بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

انتهای پیام
captcha