مناسبات مذهبی؛ بیشترین موضوعات ثبت شده حوزه وقف‌ در خوسف
کد خبر: 4173158
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

مناسبات مذهبی؛ بیشترین موضوعات ثبت شده حوزه وقف‌ در خوسف

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه خوسف با اشاره به اینکه در یک سال گذشته هشت وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است، گفت: بیشترین نیات موقوفات مربوط به عزاداری سیدالشهدا(س)، مناسبات مذهبی و وقف برای امامزاده دهن‌رود و مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر بوده است.

حجت الاسلام محمد الهی، مسئول اوقاف و امور خیریه خوسفبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد الهی، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه خوسف، ۱۲ مهرماه در سخنانی اظهار کرد: 17 عنوان برنامه جهت بزرگداشت هفته وقف در شهرستان خوسف پیش‌بینی شده است که اجرا می‌شود. 

وی بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نواختن زنگ هفته وقف، نشست‌های تخصصی با جامعه هدف، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری محفل انس با قرآن و همایش یاوران وقف اشاره کرد. 

الهی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته هشت وقف جدید در شهرستان خوسف ثبت شده است، افزود: بیشترین نیات موقوفات مربوط به عزاداری سیدالشهدا(س)، مناسبات مذهبی و وقف برای امامزاده دهن‌رود و مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر بوده است. 

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه خوسف ادامه داد: در مجموع یک هزار و ۳۰ وقف در شهرستان خوسف به ثبت رسیده است که  بزرگترین آن وقف محمدعلی بیک تقابی در روستای تقاب است. 

الهی با اشاره به مسابقات قرآن کریم بیان کرد: مسابقات قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف است که در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت منطقه‌ای هر ساله برگزار می‌شود و همچنین برنامه حفظ قرآن را نیز امسال داشتیم که با استقبال خوبی مواجه بود. 

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 500 میلیون تومان اعتبار دولتی این اداره جذب شده است، گفت: این اعتبارات در جهت انجام برنامه‌های فرهنگی و عمرانی، گسترش فرهنگ قرآن و پیاده‌سازی قرآن در زندگی مردم و کمک به نیازمندان و سوق دادن مردم به سمت موقوفات قرآنی هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha