نیازهای وقفی استان‌ها در اتاق‌های مشاوره وقف احصا می‌شود
کد خبر: 4172643
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف:

نیازهای وقفی استان‌ها در اتاق‌های مشاوره وقف احصا می‌شود

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور گفت: اتاق‌های مشاوره وقف در سراسر کشور ایجاد و نیازهای وقفی استان‌ها و شهرستان‌ها احصا شده است که خیران و واقفان را به این سمت و سو هدایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز، 10 مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در راستای اولین مأموریت سازمان اوقاف که مسئله وقف است باید برای احیای وقف تلاش کنیم که در این زمینه مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند مردم را به سمت وقف کردن سوق دهید تا براساس نیازهای جامعه در این کار خیر سهیم شوند.

وی افزود: سه مأموریت ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه از سوی رهبری برعهده آن نهاده شده و باید با جدیت دنبال شود که نخستین مورد مسئله وقف است. اتاق‌های مشاوره وقف در سراسر کشور ایجاد شده و نیازهای وقفی استان‌ها و شهرستان‌ها احصا شده و خیران و واقفان را به این سمت و سو هدایت می‌کنیم و از سال گذشته ۸۵۰ وقف جدید، مهم و اثرگذار در کشور داشته‌ایم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه سمت و سوی وقف‌ها براساس نیازهای استان‌هاست، تصریح کرد: از مأموریت‌های اصلی اوقاف بعد از مسئله وقف، مدیریت هشت هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور است که مردم به زیارت آن مشرف می‌شوند.

نوروزپور بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند باید این بقاع به قطب فرهنگی تبدیل شود که در همین راستا یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل کردن بقاع به قطب فرهنگی است تا مردم بتوانند به عبادت و راز و نیاز در فضایی آرام بپردازند.

وی با بیان اینکه در جوار بقاع متبرکه خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد در جریان اتفاق افتادن است، یادآور شد: با اجرای طرح قرار دوازدهم در هر ماه در کشور بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی از سوی بقاع متبرکه بین نیازمندان شناسایی شده، توزیع می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در کشور خادمان ثابت، افتخاری و هیئت امنای بقاع متبرکه هستند که ۷۰ درصد هزینه‌های بسته‌های معیشتی از مردم تأمین شده است.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن و تربیت حافظان قرآنی مورد تأکید مقام معظم رهبری است که توجه جدی به این موضوع شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف در این حوزه شروع به‌کار کرده‌ که یکی از آن‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه است و در راستای تحقق فرمایش رهبری کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن برگزار می‌شود.

نوروزپور ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در جوار بقاع متبرکه در حال رخ دادن است و موضوع دیگری که سازمان اوقاف و امور خیریه به جد آن را پیگیری می‌کند، مسئله برگزاری مسابقات قرآنی به‌صورت شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی است.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب در عرصه‌های بین‌المللی، کشور ایران در حوزه قرآنی جایگاه خاصی در بین کشورهای اسلامی نداشت، اما اکنون به شکرانه انقلاب نفرات برتر در این حوزه در بین کشورهای اسلامی مربوط به کشور ایران هستند.

انتهای پیام
captcha