تحول انجمن‌های علمی دانشگاه شهرکرد در دستور کار است
کد خبر: 4172417
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
در سال تحصیلی جدید

تحول انجمن‌های علمی دانشگاه شهرکرد در دستور کار است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد گفت: تلاش می‌کنیم تا با رویکرد تحولی در سال جدید نسل جدیدی از انجمن‌های علمی را فعال کنیم که نه‌تنها در حیطه علمی بلکه فناوری و کارآفرینی نیز فعالیت کنند و دانشجویان به سمت کسب و کار سوق یابند.

عزیزالله مولوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، عزیزالله مولوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد مرکز  امروز، ۹ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در خصوص اهم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه شهرکرد و با اشاره به اینکه رسانه در عصر پساکرونا مهم‌ترین قشری است که کارکردهای آموزشی، شناختی و تربیتی را عهده‌دار شده است، اظهار کرد: جوان نسل جدید پیش از آنکه در محیط‌های آموزشی و تربیتی آموزش ببیند، در رسانه‌های جمعی تربیت می‌یابد.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در دوران کرونا زلزله مهیبی اتفاق افتاد و زیرساخت فعالیت‌های فرهنگی در قالب تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌ها، کانون‌ها، هیئت‌های مذهبی و... فرو پاشید. بعد از کرونا ناچار شدیم تمام تلاش خود را داشته باشیم تا این مجموعه‌ها خود را بازیابی کنند و از دو سال قبل تا کنون از مجموع بالغ بر ۲۴ کانون که قبل از کرونا فعال بودند و غیرفعال شدند، تا کنون ۸ کانون فعال شده‌اند.

مولوی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با رویکرد تحولی در سال جدید نسل جدیدی از انجمن‌های علمی را فعال کنیم که نه‌ تنها در حیطه علمی بلکه فناوری و کارآفرینی نیز فعالیت کنند و دانشجویان به سمت کسب و کار سوق یابند. در این راستا، ایجاد تعامل اتحادیه‌های مختلف صنعتی با انجمن‌های علمی در دستور کار ما قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: راه‌اندازی تالار گفت‌وگو از دیگر اقدامات است و دانشجویانی که بعضاً بی‌توجه به هنجارها هستند با رفتاری کریمانه به این تالار فرا خوانده می‌شوند و در گفت‌وگو شرکت می‌کنند. رویکرد کانون‌ها نیز تربیت مدیران نسل جدید است که در این راستا، در ساحت‌های مختلف فعالیت‌هایی برنامه‌ریزی شده است.

رسانه‌ها برای تعالی دانشگاه کمک کنند 

حجت‌الاسلام والمسلمین مالک حسنی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با گرامیداشت ایام ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید نقصان‌های دانشگاه را گوشزد کنند، اظهار کرد: ما نیز وظیفه داریم این سخنان را بشنویم و پیگیری کنیم، طبیعتا‌ً اصحاب رسانه توان عظیمی در رساندن حقایق و واقعیت‌ها و بیان حق دارند.

وی با ذکر اینکه رسانه‌ها می‌توانند کمک بزرگی برای پیشرفت دانشگاه باشند، ادامه داد: نقدها باید بیان شوند زیرا جامعه‌ای که نقد در آن نباشد و افراد اهل مطالبه نباشند، جامعه مرده است و پیشبرد به سمت هدف ندارد.

حسنی بیان کرد: دانشگاه پرورش‌دهنده نسل آینده مدیران کشور است اما نقص ما اینجاست که متأسفانه کمتر می‌بینیم اخبار مثبت و امیدآفرین جامعه منعکس شود و معمولاً حوادث و اتفاقات منعکس می‌شوند.

وی گفت: اگر کار خوبی یا افتتاح پروژه‌ای و پیشرفت مطلوبی در دانشگاه رقم می‌خورد معمولاً ضريب رسانه‌ای کمتری دارند و لذا ما وظیفه خود را می‌دانیم که تعامل خود را با مجموعه رسانه‌های استان افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha