ثبت یک مورد وقف در همدان
کد خبر: 4171239
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
در سال جاری

ثبت یک مورد وقف در همدان

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: یک مورد وقف در سال جاری در استان ثبت شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان‌ اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری در همدان فقط یک مورد وقف به ثبت رسیده که در زمینه اسکان زوج‌های جوان بوده است.

وی گفت: واقف با اهدای یک باب منزل مسکونی به‌منظور اسکان زوج‌های جوان کم بضاعت، در راستای این امر خداپسندانه گام برداشته است. این منزل مسکونی به ارزش سه میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است و واقف با اهدای این ملک در نظر داشته سرپناهی را برای زوج‌های جوان تهیه کند تا گره‌ای از مشکلات آنها باز کند.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: بیشترین آمار موقوفات همدان به عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) اختصاص دارد و کمترین میزان موقوفات نیز مربوط به موقوفه‌های قرآنی است، به‌طوری که ما در استان فقط یک مورد موقوفه قرآنی داریم.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است در راستای جذب موقوفات قرآنی گام برداریم و این خلأ موجود را به همه واقفان معرفی کنیم. با جذب موقوفه‌های قرآنی در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های قرآنی اعم از مسابقات قرآن و... گام خواهیم برداشت.

انتهای پیام
captcha