بازی‌وارسازی مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 4170731
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

بازی‌وارسازی مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازی‌وارسازی آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی در دستور کار قرار دارد، گفت: برای دانش‌آموزان متوسطه نیز توجه به آموزش‌های مهارتی و تقویت زیرساخت‌های هنرستان‌ها از جمله برنامه‌های جدی است.

صادق ستاری فرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز یکم مهرماه در جریان مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در شهرکرد با گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: خوشبختانه امسال شاهد حضور بانشاط و پرهیجان دانش‌آموزان در مدارس هستیم که خدا را شاکر هستیم و زحمات معلمان فداکار و دلسوز را ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: امسال بزرگ‌ترین و با کیفیت‌ترین آزمون استخدامی آموزش و پرورش را پشت سر گذاشتیم و بیش از ۵۰ هزار معلم جدید وارد مدارس ما می‌شوند، در عین حال با حدود ۵۰ هزار معلم بازنشسته خداحافظی می‌کنیم و لذا از مجاهدت سی و چندساله آنان تقدیر می‌کنم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش توجه به مدارس دولتی را از برنامه‌های جدی این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی و نیز تقویت ابعاد تربیتی و ایجاد شور و نشاط و هیجان در مدارس، امیدآفرینی و هویت‌بخشی به فعالیت‌ها در دستور کار ما قرار دارد.

ستاری‌فرد افزود: امسال همچنین تقویت اردوهای دانش‌آموزی، برگزاری مسابقات، رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی دانش‌آموزی مورد توجه و تأکید بیشتر آموزش و پرورش قرار دارد؛ حضور و مشارکت خانواده‌ها در مدارس و نیز مشارکت آنان در فرایند تعلیم و تربیت، ایجاد فرصت‌هایی برای همراه بودن دانش‌آموزان با پدران و مادران خود، ایجاد جمع‌های خانوادگی و تقویت ارتباط بین خانواده و مدرسه از جمله سرفصل‌های جدی آموزش و پرورش در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه بازی‌وارسازی آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی در دستور کار قرار دارد، گفت: برای دانش‌آموزان متوسطه نیز توجه به آموزش‌های مهارتی و تقویت زیرساخت‌های هنرستان‌ها از جمله برنامه‌های جدی است. 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: توانمندسازی معلمان، ارتقای منزلت و کرامت معلمان، تفويض اختیار به مدیران مدارس جهت پیشبرد و ارتقای آموزشی و پرورشی در دستور کار است.

ستاری‌فرد با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی ناظر بر نهضت ایجاد فضاهای ورزشی، بیان کرد: خوشبختانه ۴۴ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای تا کنون ایجاد شده است و در مرحله دوم نیز این طرح اجرایی خواهد شد. همچنین وزارت آموزش و پرورش موضوع آزادسازی فضاهای ورزشی را در دستور کار قرار دارد تا در روزهای پنجشنبه و جمعه زیرساخت‌های ورزشی استان‌ها در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان قرار گیرد.

وی در پایان گفت: باتوجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب چهارمحال‌وبختیاری و شهرکرد، در تلاشیم تا از میزبانی این استان از رویدادها و مسابقات فرهنگی ورزشی استفاده کنیم. 

انتهای پیام
captcha