ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام حسن عسکری منتشر شد
کد خبر: 4170651
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام حسن عسکری منتشر شد

ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام حسن عسکری(ع) با مقالات، سخنرانی‌های مکتوب و محتوای فرهنگی و هنری متنوع منتشر شد.

ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام حسن عسکری منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ ویژه‌نامه اینترنتی شهادت امام حسن عسکری(ع) به مناسبت شهادت یازدهمین ستاره پرفروغ آسمان امامت و ولایت با محتوای متنوع در سایت بلاغ منتشر شد.

در بخش مجموعه سخنرانی‌های مکتوب به عناوینی همچون «خورشید سامرا»، «سامرا یادآور قیامت» و «امام حسن عسکری(ع) و حفظ میراث تشیع» پرداخته شده است. در سخنرانی «امام حسن عسکری(ع) و حفظ میراث تشیع» آمده است؛ هر چه اقتدار حاکمان عباسی ضعیف و آشوب‌های اجتماعی و قیام‌های سیاسی بر ضد آنها بیشتر می‌شد، عرصه سیاسی و اجتماعی بر ائمه تنگ‌تر می‌شد و آن‌ها به هر میزان که نسبت به حکومت خود احساس خطر می‌کردند، فشار خود را در تحت نظر داشتن ائمه می‌افزودند، بدین جهت که به ائمه به چشم رقیب در خلافت خود می‌نگریستند، برجستگی علمی و اخلاقی امامان شیعه در هر دوره در میان عوام و خواص تا اندازه‌ای متمایز و شاخص بود که برای شناسایی امام نیازی به تفحص نبود؛ از این روی ائمه در این شرایط، شناخته شده و کاملاً تحت نظر و مراقبت شدید نظامی و امنیتی بودند تا کمتر در متن اجتماع باشند و ارتباط آن‌ها با مردم و متقابلاً ارتباط مردم با آن‌ها مستمر نبوده، بلکه بسیار محدود بود، به ویژه در دوره عسکرین(امام دهم و یازدهم) کنترل و مراقبت نظامی بیشتر از دوره‌های قبل بود، این نوع برخورد با ائمه حکایت از ضعف شدید اقتدار عباسیان و جایگاه رفیع ائمه داشت.

معجزات و کرامات امام عسکری(ع)، چگونه نصیحت کنیم و مداحی میثم مطیعی در شهادت امام حسن عسکری در بخش کلیپ و نماهنگ جای گرفته است. سیره اخلاقی امام حسن عسکری(ع)، لحظه‌های ناب سامرا و دفن پیکر امام(ع) در اتاق خانه‌شان نیز در بخش نگارخانه تدوین و ارائه شده است.

مجموعه اشعار و پیامک ویژه شهادت امام حسن عسکری(ع)، صوت، استوری، پرسمان و نرم افزار از بخش‌های دیگر ویژه نامه اینترنتی است که در بخش نرم‌افزار، زندگی‌نامه امام حسن عسکری و ۱۴۱ حدیث از امام(ع) معرفی و لینک نصب آن‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha