عظمت دفاع مقدس به تبیین و فعالیت فرهنگی نیاز دارد
کد خبر: 4170463
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

عظمت دفاع مقدس به تبیین و فعالیت فرهنگی نیاز دارد

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد گفت: عظمت دفاع مقدس و گسترش مرزهای فرهنگی مقاومت نیازمند تببین، کار فرهنگی و هنری با کیفیت از طریق ظرفیت‌های مختلف از جمله فیلم و بازی و... دارد.

سیدمحمدحسن مدرسی، امام جمعه موقت بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن مدرسی، امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد، امروز، 31 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) الگوی راهبردی متفاوتی در زندگی داشتند زیرا که حکومت و خلیفه وقت سختگیری و مراقبت شدیدی نسبت به امام هادی(ع)، پدر بزرگوارش داشت و در عین بروز خشونت سعی بر تظاهر این داشت که حضرت به حکومت و دستگاه نزدیک است و از این جایگاه نسبت به حضرت بزرگداشت صورت می‌گیرد اما در حقیقت اینگونه نبود.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) اقدام به برقراری روابط با دستگاه حاکمیتی وقت می‌کند این در حالی است که با رعایت دقت و حکمت کامل به این عرصه وارد می‌شود، چون حکومت برای قطع ارتباط شیعیان با امام بسیار تلاش می‌کرد و به دنبال قطع سلسله امامت و در حقیقت از بین بردن فرزند حضرت و یا عدم اجازه تولد امام زمان بود. حضرت روش‌های بسیار هوشمندانه برای ارتباط‌گیری با شیعیان در نقاط مختلف پیش گرفتند. یکی دیگر از اقدامات حضرت پاسخگویی به شبهات و روبرو شدن با فرقه‌های انحرافی زمان خودشان مثل صوفیه بود و دعوت مردم به دین حق از دیگر راهبردهای امام بود که هیچگاه از انجام این امر، فروگذار نمی‌کردند.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: امنیت کشور را مدیون شهدا، خانواده‌های آنان، ایثارگران و نیروهای امنیتی و انتظامی هستیم. 

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح امنیت‌ساز هستند و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند: «امنیت، همه چیز ما است» گفت: در کنار تکریم و تجلیل خانواده شهدا و جانبازان، باید به این مهم توجه کنیم که جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان لازم دارند تا شناخت درستی از عظمت و بزرگی دفاع مقدس داشته باشند و نیازمند این هستیم به بهترین شکل روایتگران دفاع مقدس باشیم و اگر این موضوع در جایگاه خود و توسط افراد آگاه و مؤثر صورت نگیرد، دشمن به هر شکلی که بخواهد در این قصه ورود و به روایت و معرفی غلط می‌پردازد.

مدرسی افزود: عظمت دفاع مقدس و گسترش مرزهای فرهنگی مقاومت نیازمند تببین، کار فرهنگی و هنری با کیفیت از طریق ظرفیت‌های مختلف از جمله فیلم و بازی و... دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی بعضی از مدارس بخش مرکزی نیاز به توجه خیران دارد و همچنین باید برای نمازخانه‌های مدارس، محیط مناسب و وزینی در نظر گرفته شود که این محیط علاوه بر اینکه محیط ارتباط‌گیری با خدا است، به پایگاهی برای فعالیت دینی و فرهنگی دانش آموزان و نوجوانان تبدیل شود.

مدرسی ادامه داد: وظایف معلمان امروز با توجه به نیاز جامعه در حوزه تربیت و پرورش سنگین و حساس است و مربیان پرورشی باید سرآمد علمی و اخلاقی اساتید باشند، اما کار تربیتی صرفاً متوجه این عزیزان نیست و تمام بخش‌های مربوط به کادر اجرایی و آموزشی مدارس باید در این عرصه مهم ایفای نقش کنند.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حضور مؤمنانه، مجاهدانه و عزتمندانه رئیس جمهور در سازمان ملل نیز قابل توجه است که این حضور با عضویت ایران در پیمان شانگ‌های و بریکس همراه بود و این نشانگر موضوعی است که دیپلماسی جدید و نوین در برقراری ارتباط با جهان تأثیر کاملاً مثبتی داشته است و تشکر می‌کنیم از رئیس جمهور که حاضر نشد با یک گزارشگری که حجاب نداشت، مصاحبه کند تا حاضر شود که حجاب اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha