افزایش 10 درصدی ورودی پرونده‌های قضایی در یزد
کد خبر: 4168139
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

افزایش 10 درصدی ورودی پرونده‌های قضایی در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد از افزایش 10 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان در یک سال اخیر خبر داد.

غلامعلی دهشیری، دادگستری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، 19 شهریورماه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان میبد با اشاره به کاهش 48 درصدی موجودی پرونده‌های دادگستری میبد گفت: تلاش مضاعف، حُسن مدیریت و تعامل سازنده در شهرستان میبد منجر به کاهش موجودی پرونده‌ها، کاهش ورودی و کاهش زمان رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی یک کارگزار در نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم است که باید با هنرمندی گره‌گشایی از امور مردم باشد، شورای پیشگیری از وقوع جرم، شورای حفظ حقوق بیت المال، شوراهای حل اختلاف و اهتمام به امر سازش از شاخصه‌های دوران مدیرت سابق دادگستری شهرستان میبد است.

دهشیری با اشاره به افزایش 10درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان در یکسال اخیر، اظهار کرد: در حوزه قضایی میبد، مشکلات را با ورود عالمانه و پشتکار و دلسوزی رئیس دادگستری و همت همکاران اداری و قضایی و بسیج همه ظرفیت‌ها، افزایش جزیی ورودی پرونده به دادگستری شهرستان میبد رقم خورده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مردم نجیب و ولایت‌مدار ایران اسلامی همراه و همگام با مردم عراق و افراد بسیار زیادی از هفت اقلیم عالم از ادیان و مذاهب دیگر شوری بی نظیر را در اربعین حسینی رقم زدند که جا دارد از دولتمردان دو‌ کشور ایران و عراق که در تسهیل این سفر تلاش کردند و بویژه  از نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی که به تأمین نظم و امنیت این سفر همت گماردند جای تقدیر و امتنان دارد.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه، تصریح کرد: نظام اسلامی  از سختی‌ها گذشته و امروز فصل کار و خدمت و امید است. رهبر معظم انقلاب بر بحث امید و تقویت اعتماد تأکید دارند آن هم در زمانی که دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم است. امید باید مبتنی بر بصیرت باشد، بصیرتی که بر واقع بینی و داشتن تصویری درست از مقاصد عالی در آینده استوار باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، وظیفه‌شناسی و شناخت اولویت‌ها را در مسیر پیشرفت ضروری دانست و گفت: مرحله آخر بصیرت، قیام به موقع و اندازه برای انجام وظیفه است که باید بر اساس شرح وظایف، همت مظاعف، خدمت به مردم صورت گیرد.

یادآور می‌شود در این آیین از زحمات و تلاش‌های پنج ساله علیرضا حسین بیگی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان میبد تقدیر و مرتضی حدادزاده به عنوان رئیس جدید دادگستری معارفه شد.

انتهای پیام
captcha