بهره‌مندی 34 هزار زائر اربعین از خدمات درمانی هلال احمر یزد
کد خبر: 4168130
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

بهره‌مندی 34 هزار زائر اربعین از خدمات درمانی هلال احمر یزد

مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد از بهره‌مندی بیش از 34 هزار و 200 زائر اربعین حسینی از خدمات درمانی و دارویی بیمارستان الحیدریه عمود 578 در مسیر نجف به کربلا خبر داد.

محمد عشقی، مسئول تیم امدادی و درمانی هلال احمر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد عشقی، مسئول تیم امدادی و درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه در اربعین، 19 شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار و راه‌اندازی این بیمارستان از 31 مردادماه در مسیر نجف به کربلا گفت: این مرکز درمانی با حضور قریب به 80 نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی، نجاتگر و سایر نیروهای انتظامی و بازرسی، خدماتی و .... به زائران حسینی در این ایام خدمت‌رسانی کردند.

مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه با اشاره به بهره‌مندی بیش از 34 هزار و 285 زائر از ویزیت و خدمات درمانی این مرکز در پایان فعالیت خود بیان کرد: بیماران و مراجعه کنندگان به این مرکز از خدمات رایگان همچون ویزیت، تزریقات و سرم تراپی، تست قند و فشارخون، پانسمان و بانداژ، نوار قلب ، بخیه  و… بهره‌مند شدند.

عشقی با اشاره به استقرار دو دستگاه خودروی آمبولانس در این مرکز گفت: خوشبختانه با توجه به همکاری نیروهای امدادی کشور عراق، اعزام بیماران به مرکز درمانی در شهر نجف و کربلا به خوبی و با سرعت انجام شد. گرمازدگی، گرفتگی عضلات، درد پا و زانو، تاول پا، سرماخوردگی و بیماری‌های گوارشی و … از شایعترین نوع مراجعات به این مرکز بوده است.

وی ادامه داد: بیش از هشت هزار و 683 نفر برای تزریقات، 4306 نفر جهت سرم تراپی و بیش از 6 هزار و 800 نفر برای انجام تست فشار و قند خون به این پایگاه درمانی مراجعه کردند. همچنین بیش از 6900 نفر جهت پانسمان و بانداژ، 31 نفر بخیه به این درمانگاه مراجعه و  از 93 نفر نوار قلب گرفته شده است.

مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد با اشاره به اینکه 51 مصدوم و بیمار با تشخیص پزشکان این درمانگاه درمانی به بیمارستان امام علی(ع) و بیمارستان صدر در نحف  اعزام شدند گفت: داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان یزد، پزشکان، پرستاران و امدادگران با حضوری عاشقانه خدمت‌رسانی به زائران و پیاده‌روی اربعین را سرلوحه تلاش خود در این ایام قرار دادند و با ارائه خدمات درمانی و امدادی در موکب و درمانگاه‌های هلال احمر سند روشن مهرورزی بدون مرز را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha