امنیت پایدار در کشور تحقق یافته است
کد خبر: 4167873
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
دادستان کل کشور:

امنیت پایدار در کشور تحقق یافته است

حجت‌الاسلام موحدی‌آزاد با بیان اینکه امنیت پایدار در کشور تحقق یافته است، گفت: امروز باید برای دستیابی به قله‌های موفقیت کار کرده و حرکت کنیم.

حجت الاسلام موحدی آزاد دادستان کشور

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور عصر روز گذشته، 18 شهریور در مراسم معارفه دادستان مرکز استان با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو مؤلفه اصلی تحکیم‌کننده یکدیگر هستند، گفت: با حضور دولت سیزدهم، فروش نفت و درآمد حاصل از آن بیشتر شده و امنیت پایدار محقق گشته است.

وی ادامه داد: قاضی باید با قاطعیت نسبت به اجرای حکم اقدام کند و رعایت ضوابط اسلامی، احقاق حق و ابطال باطل و تعامل با دستگاه‌های اجرایی را نیز مدنظر قرار دهد که در این راستا باید برای دستیابی به قله‌های موفقیت کار کرده و حرکت کنیم.

موحدی‌آزاد با بیان اینکه یکی از برنامه‌های قوه قضائیه کم کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها و توسعه و تقویت نهاد صلح و سازش است، متذکر شد: این اقدامات به کاهش میزان پرونده‌ها و اطاله دادرسی کمک می‌کند.

وی جذب قاضی را از دیگر اولویت‌های قوه قضائیه در کشور برشمرد و افزود: امروز قضات ما وارده به شعبات شأن بسیار زیاد است و عموم قضات با احساس مسئولیت به وظایف شأن عمل می‌کنند اما کثرت کار یکی از دلایل اطاله دادرسی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به پیگیری حاکمیت قانون در مقوله آزادی‌های مشروع، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های قوه صیانت از حقوق عامه است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعات به دستگاه قضائی و شورای حل اختلاف ضرورت ندارد افزود: یکی از تأکیدات این است که بتوانیم آگاهی‌های حقوقی مردم را ارتقا ببخشیم تا بخش بزرگی از مشکلات توسط مردم با همراهی خودشان حل شود.

یادآور می‌شود در این آیین محمدتقی گلی به عنوان دادستان مرکز استان معرفی و از تلاش‌های محمد شریف ابراهیمی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha