طرح میقات الرضا(ع) در گلستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4167238
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

طرح میقات الرضا(ع) در گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: طرح میقات الرضا(ع) با هدف خدمت‌رسانی به زوار امام هشتم(ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام مهدیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان گلستان حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار کرد: خدمت در فرهنگ قرآنی و اسلامی، موضوعی بسیار مهم و ارزشمند به شمار می‌رود. خدمت به امامان معصوم و امام رضا(ع) در واقع در خدمت‌رسانی به زئران ایشان تجلی می‌یابد و در راستای توسعه و تقویت فرهنگ رضوی خواهد بود. مفهوم خدمت بسیار وسیع و گسترده است که شامل خدمات مادی و معنوی- فرهنگی می‌شود. به این معنی که تمام افراد می‌توانند در این روزها خادم‌الرضا باشند و فضای حرم مطهر رضوی را در جهت حضور و پذیرایی از زائران فراهم سازند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان شروع این طرح را از 16 الی 25 شهریور اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت خدمت‌رسانی آستان‌ مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی واقع در مسیر حرکت زوار به عنوان پایگاه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق از محل منابع نیات موقوفات مرتبط و جذب کمکهای مردمی، نسبت به استقبال و خدمت‌رسانی به زوار امام هشتم(ع) انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدیان تصریح کرد: تعظیم شعائر مذهبی و تکریم زائران و مسافران حرم رضوی، ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به زائران حرم رضوی و جلب مشارکت‌های مردمی، ترویج فرهنگ وقف و ارائه خدمات و آثار موقوفات زیارتی و اجرای امینانه نیات، ارائه خدمات فرهنگی و تسهیلات لازم به زائرین جانمایی هدفمند مواکب و هم افزایی در ارائه خدمات مطلوب به زائرین از اهداف این طرح است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه محوریت برپایی مواکب را با آستان مقدس امامزادگان و هیأت امنای بقاع متبرکه مجری طرح دانست و گفت: آستان امامزادگان و بقاع متبرکه یکی دیگر از امانات الهی است که توفیق خدمتگزاری در آن‌ها به این سازمان عطا شده است.

براساس این گزارش، طرح میقات‌الرضا(ع) به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در 5 استان منتهی به مشهد مقدس شامل گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

لازم بذکر است؛ بقاع متبرکه امامزادگان محمدبن جعفر(ع) و محمدبن زید(ع) آق امام آزادشهر امامزاده قاسم(ع) دلند امامزاده هارون(ع) الازمن علی آبادکتول، امام زاده عبدالله(ع) امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس امامزاده جعفر(ع) و تکیه بابا مینودشت و خالدنبی(ع) کلاله میزبان زوار امام رضا(ع) می‌باشند.

انتهای پیام
captcha