برگزاری همایش سالانه انجمن اسلامی آمریکای شمالی در شیکاگو
کد خبر: 4167052
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

برگزاری همایش سالانه انجمن اسلامی آمریکای شمالی در شیکاگو

شصتمین همایش سالانه جامعه اسلامی آمریکای شمالی(ایسنا) با حضور هزاران بازدیدکننده در میشیگان در ایالت ایلینویز آمریکا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از wgn tv، همایش سالانه جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ISNA) با حضور بیش از 25000 بازدیدکننده در روزمونت، ایلینوی برگزار شد.
 
همایش مسلمانان آمریکای شمالی از 1 تا 4 سپتامبر برگزار شد و موضوع امسال «60 سال خدمت: پیمایش در مسیر رو به جلو» بود.
 
زید شاکر، سخنران اصلی این رویداد و یکی از بنیانگذاران دانشگاه اسلامی آمریکایی، کالج زیتونه در برکلی، کالیفرنیا، گفت: هر جامعه‌ای به یک فضا نیاز دارد، فضایی با اعداد که بتوانند با هم جمع شوند تا انرژی بگیرند. وی ادامه داد: ما فرصتی نداشتیم به مسائل کلی نگاه کنیم، زیرا آنقدر در جزئیات گیر کرده‌ایم که فرصتی برای نگاه کردن به تصویر بزرگ نداشتیم . این همایش مثل یک گردهمایی خانوادگی است. امروز افرادی را می‌بینم که از کودکی می‌شناختم و اکنون به جامعه کمک می‌کنند. این همایش به مسلمانان این فرصت را می‌دهد تا گرد هم آیند و درباره دین خود چیزهای تازه‌ای  بیاموزند.
 
این رویداد میزبان ده‌ها سخنران، دانش‌پژوه و فعالان مشهور برای یک برنامه کامل از سخنرانی‌ها، بحث‌ها، مناظره‌ها و سرگرمی است. علاوه بر نشست‌های مذهبی، این رویداد به تغییرات آب و هوایی، چالش‌های سلامت روان و حتی مسائل جهانی مانند بحران روهینگیا و مسائل فلسطین نیز پرداخت.
 
در سال ۱۹۶۳ جمعی از دانشجویان مسلمان آمریکایی و کانادایی که عضو انجمن دانشجویان مسلمان ایالات متحده و کانادا (MSA) بودند در دانشگاه ایلینوی گرد هم آمدند. آنها نماینده طیف وسیعی از تنوع فرهنگی، زبانی و مذهبی جامعه مسلمان این منطقه و مشتاق تأسیس یک سازمان فراگیر اسلامی در آمریکای شمالی بودند که بتواند همه مسلمانان این منطقه را تحت پوشش قرار دهد و نماینده مسلمانان در جامعه آمریکا باشد. 
 
جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ISNA) در سال ۱۹۶۳ کار خود را با هدف متحد ساختن مسلمانان آمریکا، ايجاد پلی بين جامعه مسلمانان و جامعه آمريكايی و فراهم کردن درک بهتر از دین اسلام برای این جامعه آغاز کرد.

 
انتهای پیام
captcha