«فانوس‌ها راه را گم نمی‌کنند» خواندنی شد
کد خبر: 4166590
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

«فانوس‌ها راه را گم نمی‌کنند» خواندنی شد

کتاب «فانوس‌ها راه را گم نمی‌کنند» شرحی بر زندگی شهید «داور یسری» به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «فانوس‌ها راه را گم نمی‌کنند»به گزارش ایکنا از اردبیل، کتاب «فانوس‌ها راه را گم نمی‌کنند» با مصاحبه و تدوین فرانک انصاری مروری بر زندگینامه شهید داور یسری به رشته تحریردر آمده و در ۹۱ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ جلد توسط انتشارات «خط هشت» منتشر شده است.

کتاب «فانوس‌ها راه را گم نمی‌کنند» ضمن مرور زندگی نامه شهید داور یسری به خصوصیات اخلاقی و ولایت‌مداری این شهید معظم استان اردبیل پرداخته و شهدا را به عنوان الگوی مقاومت و ایثار معرفی می‌کند.

در بخشی از متن این کتاب آمده است:

«داور سرش را تکیه داد به دیوار سرد مسجد. چشم دوخت به مسجدی که هنوز خالی بود. او آرامش اینجا را دوست داشت. می‌خواست ساعت‌ها بنشیند و از سکوتش لذت ببرد. از کنار دستش قرآنی برداشت و به آرامی شروع به ورق زدن کرد. با دیدن آیات قران، صدای قران خواندن حاج ننه توی گوشش پیچید که داشت می‌گفت:

الف، زبر ا، ب زبرا ب ...

آهی کشید و زیر لب گفت: خدا رحمتت کنه حاجی ننه.

حاجی ننه مادر بزرگ مادری‌اش به گردن او خیلی حق داشت. او بود که خواندن قران را از بچگی به او یاد داده بود. حالا با آن که دیگر بچه نبود، اما گاهی برای او تنگ می‌شد. اشک دوید توی چشمانش. با صدای خنده بچه‌ها جشم‌هایش را با آستینش پاک کرد و به روی شان لبخند زد. ابوالفضل پیرزاده تا داخل مسجد شد او را دید و گفت: به به! آقا داور، خلوت کردی؟ داور در جایی که نشسته بود جابه‌جا شد و گفت: چه خلوتی؟ منتظر شما بودم. دیرکردین‌ها».

انتهای پیام
captcha