برنامه‌ریزان به چرخش اقتصاد و کشاورزی توجه کنند
کد خبر: 4166367
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
وزیر صمت:

برنامه‌ریزان به چرخش اقتصاد و کشاورزی توجه کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضرورت توجه برنامه‌ریزان به چرخش اقتصاد و کشاورزی را متذکر شد و گفت: برای رسیدن به توسعه مطلوب لازم است تا اقتصاد نرم مورد توجه جدی قرار گیرد.

دیدر عباس علی آبادی، وزیر صمت با آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ادامه سفر دو روزه خود به استان مرکزی، امروز، 11 شهریورماه با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

علی‌آبادی گفت: اگر امتیازی داده می‌شود باید قیمت‌گذاری درست انجام شود تا رانت‌ها برداشته شود، زیرا این روش منطقی‌تر است. برای رسیدن به توسعه مطلوب لازم است تا اقتصاد نرم مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بحران آب وجود دارد، افزود: باید در صنعت کشاورزی برای تولید، محصولات کم آب‌بر استفاده شود و استان مرکزی ظرفیت خوبی در کشاورزی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صمت با اشاره به جمعیت استان مرکزی اظهار کرد: در این استان، صنایع تحول نداشته و استان با وجود داشتن بخش کشاورزی، نتوانسته رشد مطلوبی از این بخش هم داشته باشد. باید چرخش اقتصاد و کشاورزی، محور مورد توجه برنامه‌ریزان در استان مرکزی قرار گیرد.

علی‌آبادی در پایان به سیاست جمعیتی اشاره کرد و گفت: باید بهره‌وری در انرژی صورت گیرد و این مهم سیاست جدی، کشور باشد.

انتهای پیام
captcha