یزد در سند الگوی ایرانی _ اسلامی پیشرفت پیشگام باشد
کد خبر: 4166357
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

یزد در سند الگوی ایرانی _ اسلامی پیشرفت پیشگام باشد

امام جمعه میبد گفت: سند الگوی ایرانی _ اسلامی پیشرفت تدوین شده است و به زودی ابلاغ می‌شود. این سند با رویکرد 50 ساله و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که باید یزد در آن پیشگام باشد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه میبدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه میبد، 10 شهریورماه در نشست مشترک با مهران فاطمی استاندار یزد و جمعی از مدیران استانی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا بویژه رجایی و باهنر گفت: نهج‌البلاغه در حوزه متون اخلاقی، همچون خورشید می‌درخشد و لذا به طلبه‌ها همواره توصیه می‌شود که نهج‌البلاغه در سبد مطالعه هفتگی باشد.

وی با اشاره به اینکه به تیم مدیران استان نیز توصیه می‌کنم، مطالعه مستمر نهج‌البلاغه را در دستور کار خود قرار دهند اظهار کرد: تیم مدیریتی استان، جوان و در مسیر کارسازی هستند و استاندار در حال حمایت و تربیت مدیران کارآمد و جهادی است.

وی با اشاره به اینکه معماری ایرانی _ اسلامی در استان باید مورد توجه باشد، بر همگرایی حوزه و دانشگاه در این مسیر تأکید کرد و افزود: مثلث آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه، باید مورد توجه دستگاه‌ها به منظور توسعه باشد.

اعرافی ادامه داد: عزم استان باید بر آن باشد که یزد در همه شاخص‌ها سرآمد باشد که این موضوع شدنی است، بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در این حوزه بهره گرفته شود.

امام جمعه میبد گفت: سند الگوی ایرانی _ اسلامی پیشرفت تدوین شده است و به زودی ابلاغ می‌شود. این سند با رویکرد ۵۰ ساله و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که باید یزد در آن پیشگام باشد.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی در یزد، نظام مدیریتی استان به این جوانی نبوده است، گفت: اعتماد دولت مردم به جوانان دستاورد بزرگی است.

وی ادامه داد: آب همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های استان است و در همین راستا مصوبه 150 هزار میلیارد تومانی را از دولت دریافت کردیم. برای تأمین مالی، معادنی برای اجرای این پروژه تخصیص یافت. این سبک تأمین مالی که با ابتکار استان یزد بود، مشکل انتقال آب به تمامی استان‌های کشور که با تنش آبی روبرو بودند را مرتفع خواهد کرد.

محمدعلی شاه‌حسینی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد نیز در این نشست گفت: اجرای پروژه‌ انتقال آب از خلیج فارس به استان نشان‌دهنده صادق الوعد بودن دولت سیزدهم بود چرا که حیات یزد در گرو حل مسئله آب استان است و لذا برای حل اساسی این موضوع  اقدامات بزرگی انجام شد.

وی ادامه داد: خط اول انتقال آب به استان با 98 میلیون متر مکعب سهمیه تخصیصی از سرچشمه کوهرنگ از سمت اصفهان به یزد وارد می‌شود اما در طول سال‌های متمادی فقط بین 55 تا 60 میلیون متر مکعب آب از این خط به استان یزد منتقل شده است.

شاه‌حسینی افزود: در حال حاضر 70 کیلومتر لوله‌گذاری از خط دوم انتقال آب شرب به استان از سوی یزد صورت گرفت و پیگیری‌های لازم برای تسریع در روند اجرای این پروژه در دولت مردم انجام شده است.

سعید رستگاری، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد نیز  با اشاره به انتخابات و ارائه آماری در این زمینه گفت: با پایان یافتن مهلت پیش ثبت‌نام، آمار داوطلبان شرکت در رقابت انتخاباتی در استان یزد به 782 نفر رسید که از این تعداد 661 نفر آقا و 121نفر زن هستند.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان که شامل 205 نفر می‌شود، در رده سنی 35 تا 40 سال هستند. همچنین 133 نفر دارای تحصیلات دکتری و بقیه فارغ التحصیل سایر مقاطع هستند.

انتهای پیام
captcha