اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی در مراسم اربعین
کد خبر: 4165357
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
سردار زهرایی بیان کرد:

اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی در مراسم اربعین

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه توزیع آب سرد و تعمیر وسایل سرمایشی، اولویت گروه‌های جهادی در مراسم اربعین است، گفت: خدمت‌رسانی جهادگران از مرزهای شرقی کشور آغاز شده و تا مرزهای غربی و خاک عراق نیز ادامه خواهد داشت.

سردار محمد زهراییقرارگاه اربعین بسیج و سپاه در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین از چند ماه گذشته با نگاه به پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی، اقدامات و تمهیدات لازم در این مورد را انجام داده است. همچنین، هر یک از اقشار مختلف بسیج که در عضویت این قرارگاه هستند نیز برنامه‌های مختلفی را برای ایام اربعین حسینی در نظر گرفته‌اند که به تناسب در داخل کشور، مرزهای مختلف شرقی، شمال غربی و غربی و در خاک عراق اجرا می‌شود.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح فعالیت این سازمان و گروه‌های جهادی در ایام اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: قرارگاه جهادی اربعین امسال برای اولین بار در سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد که اقشار مختلف بسیج نیز در آن حضور داشته و برنامه‌های خود برای مراسم اربعین حسینی را هماهنگ کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: این قرارگاه با چند هدف مهم و اساسی ازجمله انسجام گروه‌های جهادی خدمتگزار به زائران، هماهنگی گروه‌های جهادی دارای موکب در داخل، مرزها و خارج از کشور و نیز اولویت تعمیر لوازم سرمایشی سایر مواکب و توزیع آب سرد بین زائران تشکیل شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: این خدمت‌رسانی جهادگران کشور از مرزهای شرقی ایران اسلامی به ویژه میرجاوه آغاز شده و در داخل ایران، مرزهای غربی با عراق و نیز در داخل خاک عراق و شهرهای مختلف کربلا، نجف، کاظمین و سامرا ادامه خواهد داشت. 

سردار زهرایی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در رابطه با خدمت‌رسانی جهادگران به زائران اربعین حسینی، بیش از دو هزار گروه جهادی در مراسم اربعین امسال نسبت به خدمت‌رسانی و موکب‌داری برای زائران عتبات عالیات اقدام خواهند کرد.  

وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های گروه‌های جهادی در این ایام می‌توان به ساخت مواکب برای نهادها و گروه‌های مختلف مردمی در داخل و خارج از کشور، توزیع غذا، توزیع وسایل بهداشتی و وسایل سرمایشی و ... اشاره کرد اما همان‌گونه که اشاره شد، برنامه اصلی جهادگران توزیع آب سرد و تعمیر وسایل سرمایشی مواکب مختلف خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha