نقش موثر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در تحقق جوانی جمعیت
کد خبر: 4165083
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

نقش موثر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در تحقق جوانی جمعیت

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، بر نقش موثر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در تحقق جوانی جمعیت تاکید و بر لزوم ارتقای فعالیت‌های این مرکز تاکید کرد.

نقش موثر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در تحقق جوانی جمعیت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، چهارم شهریورماه،  در مراسم تجلیل از پزشکان مراکز پزشکی و درمان ناباروی سازمان جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان به همت متخصصان و پزشکان مجرب، خدماتی با استانداردهای جهانی ارائه می‌شود و بسیار خرسنیدم که می‌توانیم در این مرکز با کمک به زوج های نابارور، گامی در جهت سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای جوانی جمعیت برداریم.

وی یادآور شد: در دهه ۷۰ مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی بعد از سال‌ها تلاش در زمینه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی، نقش مهمی در توسعه این دانش ایفا کرد و امروز در کشور شاهد این هستیم که مراکز درمان ناباروری در سطح عالی ارائه خدمت می‌کنند و دیگر نیاز نیست که بیماران به خارج از کشور اعزام شوند، این همان نتیجه زحمات دانشمندان و پزشکان ایرانی است.

فاتحی‌فر، با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های طب پیشگیری، طب کار و کلینیک زخم، ژنتیک، آزمایشگاه تشخیص طبی و ... گقت: اصلی‌ترین مسئولیت تمامی این بخش‌ها بر دوش پزشکان است و بزرگترین سرمایه ما نیز منابع انسانی و نیروهای علمی و متخصص هستند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، به نقش موثر پزشکان در تامین سلامت جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش‌های ایثارگرانه و فداراکانه پزشکان و کادر درمان را در دوران کرونا فراموش نکرده ایم.

وی با اشاره به هفته دولت، ضمن تاکید بر ارج نهادن به خدمات دولت خدمتگذار، گفت: هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان  عملکرد خود را بازبینی کرده و با خود مراقبتی و تقوا، در راستای رفع مشکلات موجود گام های بیشتری بردارند.

وی گفت: در برخی شهرستان‌ها بیمارستان و تجهیزات وجود دارد اما کمبود نیروی انسانی متخصص اصلی‌ترین مسئله است که امیدواریم با تلاش دولت، این مسئله نیز پیگیری شود و با حمایت وزارت بهداشت این مشکل رفع شود.

فاتحی‌فر، با بیان اینکه موضوع سلامت یکی از مسائل مهمی است که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند افزود: در کشور ما هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت اتفاقات اساسی افتاده و با تسهیل‌گری که مسئولان نظام در این حوزه انجام دادند، تحقیقات بسیار خوبی در حوزه پزشکی اتفاق افتاده است.

در پایان این مراسم، از زحمات پزشکان فعال در مراکز پزشکی و درما ناباروری جهاددانشگاهی استان با اهدا یلوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha