مرهم پزشکی چاره‌ساز محرومیت شود
کد خبر: 4164365
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
به انگیزه روز پزشک

مرهم پزشکی چاره‌ساز محرومیت شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یادمان باشد یک پزشک علاوه بر درمان می‌تواند چاره‌ساز مشکلات مختلفی در مناطق محروم نیز شود. یک خنده و تبسم مردم مناطق محروم به تمام خوشی‌های درمان که انجام می‌دهم، می‌ارزد.

ناصر عمادی، متخصص پوست و موناصر عمادی، متخصص پوست و مو، پزشک امدادگری که سال‌هاست از تهران به مناطق محروم سفر می‌کند و در رخت طبابت درمانگر فقرها و محرومیت‌های پزشکی می‌شود به بهانه روز پزشک در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از سال ۸۶ عضو هلال احمر شدم و از طرفی سال‌هاست کار پزشکی را انجام می‌دهم.

وی افزود: طی پیام‌هایی که در فضای مجازی می‌بینم و مشاهده محرومیت برخی مناطق به این نقاط سفر می‌کنم تا بلکه پزشکی برای این نقاط رهاوردی برای دوری از غم و فقر داشته باشد. داستان سفر به خراسان‌جنوبی نیز این‌گونه‌ آغاز شد که در سال ۹۷ با مشاهده پستی در اینستاگرام متوجه مشکلات پوستی مردم روستای گل نی در این استان شدم.

عمادی با بیان اینکه دردی که سال‌ها بی‌درمان مانده بود نتیجه عدم حضور پزشکان در منطقه بود، گفت: تصمیم گرفتم به این روستا سفر کنم تا ببینم واقعا این بیماری پوستی بی‌درمان است یا خیر. بنابراین، با تیمی از پزشکان که با خود همراه مردم مشکلات این کودکان را بررسی، داروهای مورد نیاز را توزیع و برای مشکل آب آشاميدنی سالم که از معضلات این روستا بود رایزنی‌های لازم را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های لازم آب این منطقه تأمین و مشکلات پوستی کودکان مرتفع شد، تصریح کرد: اگر بخواهم حسم را از این سفر پزشکی عنوان کنم باید بگویم خوشحالم که مرهم پزشکی‌ام برای مناطق محروم کارساز شد.

عمادی در مورد سفر اخیرش به خراسان‌جنوبی نیز گفت: در روستای لجنگ خراسان‌جنوبی نیز طی امسال مشکلات پوستی اهالی گزارش شد که تصمیم گرفتیم به این منطقه نیز سفر کنیم. طی دو مرحله سفر به این روستا روند درمانی انجام و همچنین داروهایی بین مردم توزیع شد تا کمتر احساس محرومیت کنند. تا هر زمانی که لازم باشد و آخرین فرد روستا از بیماری نجات یابد با کمک هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان داروها را به این منطقه ارسال خواهم کرد. 

وی با اشاره به بررسی دائمی روند درمان از طریق فضای مجازی در تهران بیان کرد: در بررسی میدانی که از روستا انجام دادیم متوجه شدیم به علت قنات روباز روستا بیماری‌ها از طریق آب انتقال می‌یابد، بنابراین در فراخوانی در فضای مجازی حدود ۹۰۰ میلیون ریال از طریق خیران برای کمک به سلامت آب آشامیدنی منطقه کمک جمع کردیم که با مشخص شدن پروژه آبرسانی این کمک‌ها برای مسئولان خراسان‌جنوبی واریز خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: پزشکی که در مطب نشسته و تنها به طبابت در آن مکان بپردازد نخواهد توانست راه بهره‌گیری از علمش را پیدا کند. به پزشکان توصیه می‌کنم بدون مرز باشند و از مرزهای مطب‌نشینی خارج شده و به سمت حل مشکلات مردم مناطق مختلفی که امکان مراجعه به پزشک ندارند، حرکت کنند.

ناصر عمادی، متخصص پوست و مو

عمادی اظهار کرد: یادمان باشد یک پزشک علاوه بر درمان می‌تواند چاره‌ساز مشکلات مختلفی در مناطق محروم نیز شود. یک خنده و تبسم مردم مناطق محروم به تمام خوشی‌های درمان که انجام می‌دهم، می‌ارزد.

وی با بیان اینکه وظیفه یک پزشک در میان مردم تعریف شده است، اظهار کرد: زندگی یک پزشک با درد مردم عجین شده است و هرگاه درد مردم را از یاد برد یعنی رسالت خود را فراموش کرده است. بنابراین، هر زمان که لازم باشد به میان مردم می‌آیم تا کمی از دردهایشان را مرهم باشم. به پزشکان نیز توصیه می‌کنم یک بار هم که شده این حس را تجربه کنند.

عمادی با بیان اینکه مگر دین اسلام جز این همدلی را از ما می‌خواهد، بنابراین یک پزشک می‌تواند به ترویج این همدلی و رفع درد مردم کمک کند، گفت: سفرهای مختلفی که به مناطق محروم دارم تلنگری به من وارد می‌کند که همه زندگی آنچه ما روزگار می‌گذرانیم نیست، بلکه افرادی هستند که فرسنگ‌ها دورتر از ما نیازمند یک توجه بی‌منت بوده تا بتوانند زندگی عادی داشته باشند و پزشک می‌تواند کارساز باشد و به نظرم این بزرگترین رسالت پزشک است.

انتهای پیام
captcha