مشارکت 100 فعال قرآنی البرز در طرح قرآنی «بشری»
کد خبر: 4163985
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

مشارکت 100 فعال قرآنی البرز در طرح قرآنی «بشری»

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم با روش جدید تحت عنوان طرح بشری در این استان خبر داد و گفت: 100 فعال قرآنی در این دوره حضور داشتند.

حجت الاسلام امن‌الله فرید، رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

حجت‌الاسلام امن‌الله فرید، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم با روش جدید تحت عنوان طرح بشری در این استان خبر داد و گفت: این دوره به مدت سه روز از 28 مرداد آغاز شد و تا امروز 30 مرداد در مؤسسه قرآن و عترت منهاج النبی(ص) کرج ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه 100 نفر از فعالان قرآنی در این دوره حضور داشتند، بیان کرد: در این طرح آموزش‌های لازم به مخاطبان با بهره‌گیری از روش آموزش قرآن در مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) که روش آموزش سمعی است، ارائه شد.

فرید اظهار کرد: یکی از ویژگی مهم این روش، عمومی و فراگیر بودن آن است، به‌طوری که در تمام زمان‌ها و مکان‌ها و برای همه گروه‌های سنی با شرایط سواد غیر یکسان قابل اجرا بوده و به کتاب درسی و جزوه آموزشی نیاز ندارد.

این مسئول بیان کرد: ترغیب به یادگیری قرآن به جای تحمیل آموزشی آن، بهره‌گیری از روش شنیداری و گفتاری، آسان‌سازی آموزش تلاوت با صدا و لحن خوش و توجه ویژه به تجوید عملی یعنی فن و هنر تلاوت قرآن کریم براساس تلفظ صحیح حروف و اصوات با لهجه فصیح عربی از دیگر ویژگی‌های مهم این طرح است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: برای آموزش این دوره، دو نفر از اساتید توانمند از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان اعزام شدند.

وی توضیح داد: در پایان این دوره نیز از شرکت‌کنندگان آزمون گرفته شد و به افرادی که امتیاز لازم را کسب کردند مشروط به ثبت‌نام در سامانه حمد گواهینامه معتبر اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha