مسجد جمکران محور خدمت‌رسانی به زائران اربعین در قم است
کد خبر: 4163913
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
جانشین ستاد اربعین قم:

مسجد جمکران محور خدمت‌رسانی به زائران اربعین در قم است

ابوالقاسم مقیمی گفت: خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در قم با محوریت و تمرکز بر قرارگاه مردمی اربعین در مسجد مقدس جمکران انجام می‌شود.

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، شامگاه 29 مردادماه در آیین افتتاحیه قرارگاه مردمی اربعین حسینی استان قم که در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: توجه به میزبانی شایسته و عزتمند از زائران، چه پیش از اربعین حسینی و چه نه پس از تمام شدن مراسم اربعین، جزو ضروریات خدمت‌رسانی در میزبانی شهر مقدس قم است که توسط مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و قرارگاه مردمی اربعین قم به‌خوبی در حال شکل‌گیری و انجام است.

وی بیان کرد: ستاد اربعین استان قم با هدف سپردن امور به دستان مردم و تحقق شعار اصیل دولت که مردمی‌سازی امور است، برنامه‌ریزی کرده و با هدایت مجموعه‌های مردمی، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان و قرارگاه مردمی اربعین آماده میزبانی و خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در استان قم، کرمانشاه و کشور عراق است.

جانشین ستاد اربعین استان قم اظهار کرد: قدردان تلاش‌ها، همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، تولیت مسجد مقدس جمکران و هیئت امنای قرارگاه مردمی اربعین هستیم که زمینه میزبانی شایسته از زائران مراسم اربعین حسینی را به دست مردم، فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: امداد و درمان، حمل و نقل و نیرو‌های امنیتی و انتظامی برای پشتیبانی از مجموعه‌های خدمت‌رسان به زائران اربعین آمادگی لازم را دارند و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است؛ شهرداری با فضاسازی و تبلیغات شهری و همکاری در تأمین نیازمندی‌های مجموعه‌های خدمت‌رسان اربعین، تسهیلات مناسبی را فراهم کرده است.

مقیمی تصریح کرد: جلساتی با محوریت آموزش خادمان قرارگاه مردمی اربعین و مواکب استان قم از دو ماه گذشته برگزار شده است؛ همچنین دو جلسه برای هماهنگی موکب‌داران با مدیریت ستاد بازسازی عتبات عالیات برپا شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم از آغاز اعزام مواکب اربعینی استان به کشور عراق خبر داد و افزود: امسال تسهیلات مناسبی برای تردد مواکب از ایران به کشور عراق انجام شده و موکب‌داران در حال بارگیری و ثبت اقلام و تجهیزاتشان در گمرک برای انتقال به کشور عراق هستند.

وی یادآور شد: توجه به میزبانی شایسته و عزتمند از زائران، چه پیش از اربعین حسینی و چه پس از تمام شدن مراسم اربعین، جزو ضروریات خدمت‌رسانی در میزبانی شهر مقدس قم است که توسط مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه(س) و قرارگاه مردمی اربعین قم به‌خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha