مسابقات بستری برای شناخت معارف قرآن کریم است
کد خبر: 4163623
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
نخست‌وزیر مالزی در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن:

مسابقات بستری برای شناخت معارف قرآن کریم است

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی در مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور تصریح کرد: این مسابقات بستری است که نه تنها با هدف تلاوت و حفظ قرآن در حال اجرا است بلکه تلاش می‌شود تا طی آن شناخت این کتاب مقدس افزایش یابد، به‌گونه‌ای که مسلمانان بتوانند برای مردم از نژادها و مذاهب مختلف در این کشور روشنگری کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از برناما، انور ابراهیم، ​​نخست‌وزیر مالزی در مراسم افتتاحیه شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور گفت: تضمین خواهد کرد که اسلام به عنوان دین رسمی کشور باقی خواهد ماند.

وی افزود: برای سازماندهی برنامه‌های آموزشی اسلامی بودجه بیشتری اختصاص خواهیم داد. در عین حال، وی همچنین اطمینان داد که حقوق شهروندان غیرمسلمان محفوظ خواهد ماند و همیشه با احترام با آنها رفتار خواهد شد و زندگی راحتی خواهند داشت.

 
انور ابراهیم گفت: تضمین خواهم کرد و تکرار می‌کنم که اسلام دین رسمی است؛ من به دفاع از دین و حمایت از این دین ادامه می‌دهم، به ترویج اسلام و تخصیص بودجه کافی، حمایت از آموزش در جهت درک و اجرای اسلام  ادامه می‌دهم.
 
در همین حال، انور ابراهیم گفت: اسلام‌هراسی که در جهان رخ می‌دهد به دلیل فعالیت‌های برخی از احزاب است که افکار سطحی نسبت به اسلام دارند. به همین دلیل زمانی که در سوئد قرآن‌سوزی صورت گرفت، جدای از محکوم کردن آن، تصمیم گرفتم به اداره ناشران قرآن ابلاغ کنم که به همه زبان‌ها از جمله سوئدی، قرآن چاپ کنند و یک میلیون نسخه از این کتاب آسمانی در جهان توزیع شود.
 
وی گفت: 15 هزار قرآن به سوئد ارسال شده است تا در دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی توزیع شود تا آنها بتوانند مطالعه کنند و از نظر من این اقدام منطقی‌تر است تا آنها اسلام را درک کنند. علاوه بر این، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه آینده در نیویورک درباره اقدامات بعدی برای مقابله با موضوع اسلام‌هراسی گفت‌وگو خواهم کرد.
 
انور در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی گفت: این مسابقات بستری است که نه تنها با هدف تلاوت و حفظ قرآن بلکه تلاش برای افزایش شناخت این کتاب مقدس است. مسلمانان باید به مطالعه قرآن بپردازند تا بتوانند برای مردم از نژادها و مذاهب مختلف در این کشور روشنگری کنند.
 
شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت و حفظ قرآن مالزی (MTHQA) در مرکز تجارت جهانی کوالالامپور (WTCKL) برگزار می‌شود. این دوره رقابت‌ها عصر دیروز، ۲۸ مرداد ساعت ۲۰:۴۵ به وقت محلی(۱۶ تا ۱۹ به وقت تهران) در سالن همایش merdeka واقع در مرکز تجارت جهانی پس از مراسم افتتاحیه با حضور مقامات عالی رتبه مالزی رسماً آغاز به کار کرد و تا ۲ شهریور ماه ادامه دارد.
 
در مجموع 76 نماینده از 52 کشور در دو رشته قرائت و حفظ قرآن به رقابت می‌پردازند. در رشته قرائت که عصرها برگزار می‌شود، 24 مرد و 12 زن و در رشته حفظ که صبح‌ها برگزار می‌شود 27 مرد و 13 زن  به رقابت می‌پردازند.
 
مالزی چهار نماینده، شامل قاری کم‌بینا، محمد قیم نزار ساریمی از کلانتان و نور هدایه عبدالرحمن از ترنگانو را برای بخش قرائت و احمد اکمال محمد رضوان از جهور و دیان کاریسما محمد جبار از صباح را در بخش حفظ قرآن دارد.
 
بر اساس قرعه‌ای که علیرضا بیژنی، نماینده کشورمان در این رویداد انتخاب کرد، زمان اجرای وی سه‌شنبه، ۳۱ مردادماه خواهد بود. امین پویا، قاری بین‌المللی و از دارندگان رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی به عنوان استادراهنما، علیرضا بیژنی را همراهی می‌کند.
 
انتهای پیام
captcha