ثبت 12 وقف جدید در 6 شهرستان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4162935
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
از ابتدای سال جاری صورت گرفت

ثبت 12 وقف جدید در 6 شهرستان خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ظرفیت وقف یکی از موارد رفع نیازهای جامعه است، گفت: از ابتدای سال جاری 12 وقف جدید در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، سربیشه، طبس، فردوس و قائنات به ارزش تقریبی 34 میلیارد و 400 میلیون ریال بیشتر با نیت توجه به فرهنگ و سبک زندگی اهل بیت(ع) به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص جدیدترین وقف صورت گرفته، از وقف یک ساعت و پنجاه دقیقه به همراه اراضی تابعه در روستای خانیک شهرستان فردوس خبر داد.

وی افزود: در یک اقدام خداپسندانه دینی و عام المنفعه واقفین طیبه ادبی و محمد ادبی  با حضور در محل  اداره اوقاف یک ساعت و پنجاه دقیقه آب به همراه اراضی متعلقه از چاه موتور روستای خانیک به ارزش 700 میلیون ریال را وقف بر عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در روستای خانیک کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ظرفیت وقف یکی از موارد رفع نیازهای جامعه است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری 12 وقف جدید در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، سربیشه، طبس، فردوس و قائنات به ارزش تقریبی 34 میلیارد و 400 میلیون ریال  بیشتر با نیت توجه به فرهنگ و سبک زندگی اهل بیت(ع) به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: فرهنگ وقف اگر همراه با مشاوره وقف صورت گیرد خواهد توانست بسیاری از نیازهای اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی را رفع کند که از خیرین می‌خواهیم در این مورد و پیش از اجرای هر نیتی از مشاوره وقف بهره جویند.

انتهای پیام
captcha