قانون، فصل الخطاب موضوع حجاب و عفاف است
کد خبر: 4162260
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

قانون، فصل الخطاب موضوع حجاب و عفاف است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: قانون فصل الخطاب موضوع حجاب و عفاف است و یک سری افراد محدود و معدود نمی‌توانند آن را زیرپا بگذارند، این مهم مطالبه مستمر مردم از مسئولان است.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون استاندار خراسان‌جنوبی، امروز 22 مردادماه در همایش روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی ضمن تبریک 22 مردادماه سالروز تشکیل سازمان‌های مردم نهاد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نقش خوب مردم در صحنه و هدایت‌ها، مدیریت‌ها و رهبری‌های پیامبرگونه امام(ره) و علمایی که همراهی می‌کردند رقم خورد.

وی با اشاره به نقش و مشارکت مردم در موضوعات مختلف دفاع از نظام و انقلاب، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر که ایران نه نیروی نظامی منسجمی داشت و نه امکانات، مردم بودند که از همان روز اول سینه خود را سپر آماج گلوله های دشمن قرار دادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، مردم در دفاع مقدس پیروزی را رقم زدند که در تاریخ ایران بی نظیر بود، قبل انقلاب هر جنگی که در ایران به وقوع می پیوست، بخشی از خاک کشور را جدا می‌کردند؛ اما در دفاع مقدس با مشارکت مثال زدنی بسیج مردمی، حتی یک وجب خاک هم به دست دشمن نیفتاد.

طالبی به دشمنی‌های چهل ساله دشمنان علیه نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام حتی در برهه ای از تاریخ انقلاب، برای رسیدن به اهداف شوم خود تلاش کردند به نوعی بر افکار مردم و جوانان تاثیرگذار باشند و حتی در برخی موارد مطالبه گری ها را نیز به سمت خیابان ها کشاندند و با صحنه گردانی برخی عناثر و مزدوران، مطالبات مردمی را به سمت اغتشاش و بعد ناامنی بردند. موضوع فتنه 88 که حدود هشت ماه به طول انجامید، در نهایت با رهبری مقام معظم رهبری و حضور بی نظیر مردم در حماسه 9 دی موضوع خاتمه پیدا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم در کل جوامع به ویژه جوامع اسلامی نقش مهمی در مسائل مختلف دارند و هر جا که کار به مردم واگذار شده و به جوانان اعتماد شده است جواب گرفتیم، گفت: سازمان یافتگی یکی از موارد مهم در تشکیل سازمان های مردم نهاد است که اگر نباشد شاهد هرج و مرج خواهیم بود.

طالبی با بیان اینکه تشکیل سازمان های مردم نهاد زمینه را فراهم می‌کنند تا مردم به صورت ضابطه مند و در چارچوب ضوابط و تخصص در فعالیت‌های اجتماعی دولت‌ها را همراهی کنند، افزود: نقش سازمان های مردم نهاد در کمک به دولت در انجام فعالیت های اجتماعی بسیار موثر است.

وی گفت: چنانچه گروهی در قالب ضوابط و دستورالعمل ها بدنبال راه اندازی تشکل مردم نهاد باشد، در کمتر از سه ماه مجوز راه اندازی تشکیل در قالب چارچوب مشخص شده صادر می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به محدودیت نیروی انسانی و اعتبارات در دولت و لزوم استفاده از تشکل های مردم نهاد در اجرای طرح های مختلف، گفت: سمن ها به عنوان حلقه واسط بین حوزه اجرایی و مردم می توانند به دولت کمک کنند و کارها را به نتیجه برسانند.

طالبی افزود: بارها به مدیران اجرایی تاکید شده که برنامه های موظفی را در مکان هایی که بتوان توسط تشکل ها اجرا کرد، باید از ظرفیت تشکل ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه در موضوع کرونا تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد جانشان را در معرض خطر گذاشتند و به بیماران کمک می‌کردند، گفت: تاکنون در کشور بحران های زیادی بوده که بخشی از آن توسط تشکل ها مدیریت شده و توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی به انتخابات پیش رو و نقش تشکل ها در افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال درمورد انتخابات فرمودند که توپخانه‌های دشمن از همین حالا مشغول بمباران انتخاباتی است.

به گفته وی، امروز در رسانه‌های معاند به طور مرتب در مورد انقلاب و نظام سیاه نمایی می‌کنند و هر جایی که نظام توفیقاتی داشته است سیاه نمایی در ان بخش ها بیشتر است.

طالبی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور در حال رفع است و با توکل برخدا و تلاش مسئولان رفع خواهد شد اما در عین حال در دولت سیزدهم اتفاقات خیلی خوبی در حوزه های مختلف سیاست خارجی، کشوری، عمرانی و استانی افتاده است، اظهارداشت: امپراتوری رسانه ای بیگانه توفیقات نظام را برعکس جلوه می‌دهد تا مردم را از نظام و انقلاب دلسرد کند.

وی با بیان اینکه برخی دشمنان نظام در طول تاریخشان هیچ کشور و فردی نتوانسته کوچکترین انتقادی از آنها داشته باشد اما ایران اسلامی مهمترین پایگاه ابرقدرت نظامی جهان را هدف قرار داد، افزود: ایران کاری را انجام داد که در طول تاریخ سابقه نداشته و ابهت پوشالی غرب را در هم شکست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی افزود: دشمن انقلاب مخملی را در خیلی از کشورها انجام دادند و حکومت هایشان را سرنگون کردند اما چهل و اندی سال است که به دنبال ضربه زدن به نظام هستند و نتوانستند لذا در موضوع انتخابات از ماه‌ها قبل سیاه نمایی را شروع کردند.

طالبی حضور مردم در انتخابات بسیار مهم دانست و گفت: مردم ایران ممکن است به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان در برخی موارد متحمل فشارهایی باشند، اما نظام و انقلاب را قبول دارند و در بزنگاه ها پشتیان نظام هستند و لذا در انتخابات پیش رو شاهد حضور باشکوه مردم در انتخابات خواهیم بود.

وی گفت: تشکل‌ها در موضوع مقابله رسانه ای و افشای توطئه‌های رسانه‌ای دشمن و مشارکت مردم و اطلاع رسانی مردم در خصوص عملکرد و توفیقات دولت سیزدهم کار کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم برخی طرح هایی که از دولت نهم و دهم در کشور هنوز نیمه کاره مانده بود را در حال سامان دادن و به پایان رساندن است، افزود: این اتفاقات در دولت های گذشته نیفتاد و سرمایه های کشور مستهلک شد و از بین رفت اما این دولت نگاه سیاسی به پروژه های عمرانی نیمه کاره ندارد.

طالبی گفت: انتظار می‌رود که سازمان‌های مردم نهاد خدمات نظام و دولت را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا امید و ایمان در مردم تقویت گردد و امیدبخشی که توسط رسانه های دشمن سیاه نمایی می‎‌شود احیا شود.

وی با اشاره به اینکه مقوله عفاف و حجاب به لحاظ شرعی و اعتقادی و تاکیدی که در آیات قرآن و احادیث وجود دارد بر موضوع حجاب تاکید موکد شده و در قانون هم به صراحت بر این موضوع تصریح شده است، گفت: قانون فصل الخطاب موضوع حجاب و عفاف است و یک سری افراد محدود و معدود نمی توانند آن را زیرپا بگذارند، این مهم مطالبه مستمر مردم از مسئولان است.

معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم ما بالغ بر ٩٠ درصد معنوی و معتقد هستند و از وضعیت کنونی عفاف و حجاب، عذاب می‌کشند، خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد تاکنون در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان اقدامات خوبی انجام دادند و انتظار می رود که این اقدامات بیشتر شود.

 

 

انتهای پیام
captcha