دومین جشنواره علمی «شهید چمران» در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان داد
کد خبر: 4162064
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲

دومین جشنواره علمی «شهید چمران» در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان داد

بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری در اطلاعیه‌ای از فراخوان آثار برای دومین جشنواره علمی «شهید چمران» در حوزه‌های «علوم انسانی و هنر»، «علوم فنی و مهندسی» و «علوم پایه و کشاورزی» در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

جشنواره شهید چمران

احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به فراخوان آثار برای دومین جشنواره علمی «شهید چمران» در استان همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: این رویداد علمی در حوزه‌های «علوم انسانی و هنر»، «علوم فنی و مهندسی» و «علوم پایه و کشاورزی» برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور تا 20 مهرماه امسال می‌توانند آثار علمی خود را به سامانه جشنواره به نشانی bajchamran.ir ارسال کنند. همچنین جشنواره در سطح استانی 20 آبان‌ماه و در سطح ملی در هفته پژوهش و فناوری در آذرماه برگزار خواهد شد.

بسیج تصریح کرد: براساس این فراخوان، تمامی فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه‌های علوم انسانی و هنر، علوم فنی و مهندسی و علوم پایه و کشاورزی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد حل مسائل و اولویت‌های ملی و استانی، به‌ویژه در راستای تحقق شعار سال «رشد تولید و مهمار تورم» موضوع جشنواره علمی شهید چمران است.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال‌وبختیاری تعمیق گفتمان جهاد علمی در راستای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را هدف مهم جشنواره علمی «شهید چمران» دانست و افزود: همچنین مسئله‌شناسی تحلیلی، سیاست‌پژوهی و مشارکت حداکثری اساتید در راستای کمک به حل نظام مسائل و ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی و سیاستگذاری کشور به‌ویژه در حوزه آموزش عالی، شناسایی و معرفی توانمندی‌های تخصصی و دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه اساتید انقلابی و دغدغه‌مند و کمک به هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و نیز تولید علوم و فناوری‌های بدیع و نوظهور، مرزشکن و اقتدارآفرین در راستای دستیابی به مرجعیت علمی و فراهم ساختن بستر حضور و نقش‌آفرینی اساتید دانشگاه‌ها از دیگر اهداف این رویداد علمی هستند.

بسیج در پایان گفت: به‌منظور ارج نهادن به اقدامات و فعالیت‌های برجسته نهضت استادی بسیج و نیز استادان و نخبگان دانشگاهی در عرصه علمی، پژوهشی و فناوری، این جشنواره به نام اندیشمند فرزانه شهید مصطفی چمران به‌عنوان نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha