ترکیه خواستار مجازات توهین‌کنندگان به اسلام شد
کد خبر: 4161513
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

ترکیه خواستار مجازات توهین‌کنندگان به اسلام شد

شورای امنیت ملی ترکیه خواستار مجازات توهین‌کنندگان به اسلام و مبارزه با تعدی و تعرض به مقدسات شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت ملی ترکیه از کشورهایی که به مسئولیت‌های خود برای جلوگیری از اقدامات ضد اسلامی عمل نمی‌کنند، خواست تا عاملان توهین به اسلام و مقدسات را مجازات کنند.

شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از کشورها می‌خواهیم، از اقداماتی که باعث رنجش بیش از دو میلیارد مسلمان می‌شود، جلوگیری کنند، اقداماتی که سازمان ملل متحد آن را جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی توصیف کرده است. ضمن اینکه باید متوجه بود که چنین اقدامات آثار ویرانگر زیادی را به همراه خواهد داشت.

این بیانیه می‌افزاید: همچنین از این کشورها خواسته می‌شود که هر چه زودتر مواضع خود را تغییر دهند و در مبارزه با هتک حرمت مقدسات، به ما بپیوندند.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه که کشورش تمام تلاش خود را برای مبارزه با اسلام هراسی انجام خواهد داد، گفته بود: ترکیه تمام مسئولیت خود را در حمل پرچم مبارزه با اسلام‌هراسی انجام خواهد داد. کاری که قرن‌ها آن را انجام داده است.

وی افزود: باید برای مبارزه با اسلام‌هراسی که در برخی کشورهای اروپایی به سطح غیرقابل تحملی رسیده است، تلاش بیشتری کنیم.

رئیس جمهور ترکیه گفت: در حالی که ترکیه در موضوع آزادی و حقوق مذهبی موضعی مثال زدنی دارد، فضای کاملاً متضادی در جهان غرب حاکم است، جایی که سموم نژادپرستی، تبعیض و «اسلام هراسی» بر آن حاکم است.

انتهای پیام
captcha