محفل انس با قرآن در ۸ نقطه از مراوه‌تپه برپا شد
کد خبر: 4160793
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
در ایام محرم

محفل انس با قرآن در ۸ نقطه از مراوه‌تپه برپا شد

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه با اشاره به برنامه‌ها و رسوم مردم این شهرستان در ماه محرم، گفت: برگزاری محفل انس با قرآن در ۸ نقطه شهرستان، برپایی نشست جهادتببین و اعتقادات اهل‌سنت، قرآن‌خوانی با حضور امام جمعه و ... از جمله برنامه‌های این شهرستان در ایام محرم بوده است.

قربانی فرماندار مراوه تپهبه گزارش ایکنا از گلستان، لقمان قربانی، فرماندار شهرستان مراوه‌تپه روز گذشته، ۱۵ مرداد در بازدید از خبرگزاری ایکنا گلستان، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاری یکی از سخت‌ترین مشاغلی است که از منظر عمومی تأثیر بسزایی در توسعه کشور دارد.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه ضمن اشاره به خدمات انجام شده در سال اخیر به اهداف پیشرو پرداخت و افزود: امسال به لطف خدا توسط مجمع‌خیرین اتمام ساخت 20 دستگاه خانه‌ بهداشت در 20 ماه را جشن خواهیم گرفت.

قربانی به احداث فاز اول آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بعد از 12 سال اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه درمراوه‌تپه 20 روستا با جاده خاکی وجود دارد، امسال آسفالت 11 روستا را در برنامه کاری قرار گرفت و تا انتهای هفته دولت از 5 مدرسه از 17 مدرسه نیمه اتمام بهره‌برداری خواهیم کرد و انتظار داریم گازرسانی به مناطق صفرمرزی تا دهه فجر تمام شود.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان جوان‌ترین فرماندار استان گلستان پذیرفتن این مسئولیت خطیر را چطور دیدید، تصریح کرد: به عنوان یک شهروند مراوه‌تپه تنها هدفم خدمت به مردم به خصوص همشهریانم است لذا به کارگیری نیروهای جوان در مناسبات دولتی از اقدامات دولت بوده و بالحمدالله این توفیق شامل حال من شده است.

وی در پاسخ به برنامه‌های تبلیغی برای تحکم وحدت و همدلی مذاهب و تقویت انسجام ملی بیان کرد: علمای تراز اول استان گلستان پرورش یافته منطقه مراوه‌تپه بوده و ما برای اعتماد بخشی مردم به حاکمیت و جمهوری اسلامی ایران طرح «30 روز، 60 مسجد» را در ماه مبارک رمضان برگزاری کردیم و در 60 روستا میز خدمت قرار دادیم.

قربانی با بیان اینکه بحث نماز ستون دین را همزمان مکاتب قرآنی را در مراوه‌تپه نیز فعال کردیم، افزود: سعی کردیم بودجه‌های فرهنگی دهیاری را به سمت مکاتب قرآنی و حوزه‌های علمیه سوق داده تا حوزه‌های علمی مرکز ثقل علمی و راهبری مردم شود و در حوزه کارهای خدماتی هم تسهیلگری صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه از برنامه‌ها و رسومات مردم مراوه‌تپه در ماه محرم، گفت: برگزاری محفل انس با قرآن در ۸ نقطه شهرستان، برپایی نشست جهادتببین و اعتقادات اهل‌سنت، قرآن‌خوانی با حضور امام جمعه و کنار گذاشتن صدقه برای شهدای کربلا و برپایی حسینیه در روستای لهندر مراوه‌تپه و اجرای سنت عاشرآی و مراسم دسته‌روی از جمله برنامه‌های این شهرستان در ایام محرم بوده است.

انتهای پیام
captcha