ارائه خدمات جهادی ۱۵۰ استاد و دانشجوی دانشگاه تهران در «میربگ جنوبی»
کد خبر: 4160448
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

ارائه خدمات جهادی ۱۵۰ استاد و دانشجوی دانشگاه تهران در «میربگ جنوبی»

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: بخش میربگ جنوبی با دارا بودن ۱۳ روستای تابعه یکی از محروم‌ترین مناطق دلفان است که با حضور ۱۵۰ استاد و دانشجوی جهادی دانشگاه تهران کار محرومیت‌زدایی در آن از 11 مردادماه آغاز شده است.

محمدکریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، محمدکریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، ۱۴ مردادماه با حضور در فرمانداری دلفان اظهار کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی استانداری لرستان با دستور اکید استاندار از ابتدای دولت سیزدهم برنامه‌های خود را در راستای شناسایی و اولویت‌بندی مناطق محروم در اقصی‌نقاط استان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: شهرستان دلفان، دارای بیشترین روستا و جمعیت روستایی نسبت به حوزه شهری است و در این بین بخش میربگ جنوبی با دارا بودن ۱۳ روستای تابعه یکی از محروم‌ترین مناطق این شهرستان و لرستان محسوب می‌شود.

خورشیدوند اضافه کرد: پس از دستورات و پیگیری‌های استاندار لرستان و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری مبنی بر در دستورکار قرار دادن این بخش در برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی این منطقه به‌عنوان منطقه هدف اعزامی گروه‌های جهادی قرار گرفت تا با اعزام ۱۵۰ نفر از اساتید و دانشجویان جهادی از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خدماتی در حوزه‌های مختلف به مردم محروم این منطقه ارائه شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اينکه برپایی این‌گونه برنامه‌های جهادی عامل عدالت خدمت به‌ویژه برای مناطق محروم است کمااینکه تفکر و عمل جهادی مسیر تحقق محرومیت‌زدایی است، از پیگیری مهمترین مشکلات بخش میربگ جنوبی خبر داد و گفت: پیگیری بازبینی طرح هادی روستای محروم مهرعلی ططیان سر، از توابع میربگ جنوبی از طریق تماس با مدیرکل امور روستایی استانداری، توسعه و تخصیص اعتبار برای کارگاه خیاطی این روستا و راه‌اندازی کارگاه چرم‌دوزی برای بانوان این منطقه از طریق تماس با مدیرکل امور بانوان استانداری، پیگیری برقراری زیرساخت اینترنت در این منطقه از طریق تماس با مدیرکل زیرساخت‌های استان، تسطیح و بازسازی پیچ خطرناک جاده ورودی به بخش از طریق تماس و قول مساعد مدیرکل راهداری استان و استعدادیابی و توانمندسازی هنرجویان ۱۳ روستای بخش میربگ با هماهنگی خانه فرهنگ و هنر استان مهم‌ترین مواردی بود که در اولین روز از برپایی این اردوی جهادی پیگیری و اجرای آنها مصوب شد.

خورشیدوند همچنین از حمایت‌های استاندار لرستان و سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری برای انتخاب و اجرای برنامه جهادی در منطقه میربگ جنوبی قدردانی کرد و برپایی این اردو و انتخاب بخش میربگ را از بین درخواست‌هایی از استان‌های سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان‌غربی، سمنان و کردستان، نتیجه درخواست‌ها و پیگیری‌ها در دانشگاه تهران برشمرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان همچنین ضمن قدردانی از همراهی و کمک‌های فرماندار دلفان و بخشدار میربگ جنوبی و بسیج سازندگی استان بیان کرد: هم‌افزایی مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف مسیری مناسب برای تحقق خدمات بهتر به‌ویژه در مناطق محروم است.

وی ادامه داد: شناسایی منطقه و پروژه‌های خدماتی از طرف اردوی جهادی تعریف شد؛ تیم جهادی، اعزامی از بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، پس از استقرار در بخش منطقه میربگ جنوبی در اولین اقدام روستاها و مناطق مختلف بخش را شناسایی و سرتیم‌ها پروژه‌های پیشنهادی موردنظر را در هر قسمت تعریف کردند.

خورشیدوند اضافه کرد: در این راستا در حوزه‌های سلامت، عمرانی، کارآفرینی، آموزش فرهنگی، هنری، دامپزشکی، کشاورزی و استعدادیابی خدمات متنوعی با حضور اساتید و دانشجویان جهادی دانشگاه تهران به مردم این منطقه ارائه می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان با یادآوری اینکه هدف از این خدمات علاوه بر رفع یک‌سری از انتظارات و نیازهای این بخش محروم، تشویق و آموزش جوانان به‌منظور ایجاد خوداشتغالی با زمینه فنی، علمی و هنری است، اظهار کرد: این اردو از 11 مردادماه آغاز شده و تا 15 روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha